انواع لوازم خانگی برقی و برندهای معروف

وجود انواع لوازم خانگی در هر منزل می تواند بسیاری از امور را ساده سازد.

برای داشتن تصمیمات خرید هوشمندانه‌تر، لازم است که با انواع لوازم خانگی برقی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم. این آشنایی نه تنها به ما کمک می‌کند تا اولویت‌های خرید خود را مشخص کنیم، بلکه با مقایسه قیمت و امکانات مختلف لوازم، انتخاب بهتری داشته باشیم. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی انواع لوازم خانگی برقی و معروف ترین برند‌ها بپردازیم.

گروه های لوازم خانگی برقی به طور کلی به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

  • تهویه- گرمایش و سرمایش
  • نوشیدنی ساز
  • لوازم پخت و پز
  • غذاساز و خردکن
  • نظافتی و شست و شو
  • آرایشی و بهداشتی
  • لوازم غیر برقی آشپزخانه

انواع لوازم تهویه- سرمایش و گرمایش

سیستم تهویه هوا در تصفیه، تهویه و حفظ تعادل رطوبت نقش مؤثری دارد. همچنین، دستگاه‌های سرمایش و گرمایش در انواع مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانند در فصول متفاوت،‌ دمای محیط داخلی را کاهش یا افزایش دهند.

یکی از انواع لوازم خانگی سیستم تهویه هوا می باشد در طراوات هوای داخلی بسیار موثر است.

پنکه

پنکه در دسته ساده ترین لوازم سرمایش قرار می‌گیرد. این وسیله دارای پره هایی است که هوا را به گردش در می‌آورد و موجب  خنک کردن محیط می‌شود. از جمله برند هایی که در زمینه تولید پنکه فعالیت دارند؛ می‌توان به پارس خزر، ویداس،‌ مایدیا، تولیپس و فلر اشاره نمود.

تهویه هوا

وظیفه این دستگاه بدین صورت است که هوای آلوده داخل محیط را به بیرون هدایت می‌کند و هوای تازه را جایگزین آن می‌نماید. سیستم تهویه هوا به دو صورت صنعتی و خانگی در بازار موجود است که در حال حاضر برندهای سامسونگ، شیائومی، ال جی، پاناسونیک، پارس خزر و شارپ در زمینه تولید دستگاه تهویه هوا معروف می‌باشند.

بخاری برقی(فن هیتر)

بخاری برقی ها دارای چند المنت و یک فن می‌باشند؛ با گرم شدن المنت ها فن گرمای آن ها را به بیرون پرتاب و در محیط پخش می‌کند.

برند های معروف بخاری برقی

  1. پارس خزر
  2. هاردستون
  3. مایدیا

انواع نوشیدنی ساز

انواع متفاوتی از نوشیدنی ساز ها در بازار موجود است که به واسطه برخی از آنها می‌توان نوشیدنی های گرم مانند چای یا قهوه تهیه نمود و دسته ای دیگر برای نوشیدنی های خنک و تهیه آبمیوه ساخته شده اند.

از بین انواع لوازم خانگی موجود در بازار، نوشیدنی ساز ها در تابستان و زمستان می توانند انواع نوشیدنی را تهیه کنند.

آبمیوه گیری

آبمیوه گیری ها دارای یک تیغه و مخزنی برای ورود میوه هستند که با ورود میوه به درون مخزن، تیغه آن را به سرعت پوره می‌‌کند و آب میوه گرفته می‌شود. معروف ترین برند های آبمیوه گیری موجود در بازار: بوش- فلر- پارس خزر-تولیپس هستند.

چای ساز

به دلیل ایزوله بودن کتری، آب در چای ساز زودتر به نقطه جوش می‌رسد و زمان کمتری صرف تهیه چای می‌شود. از بین برند موجود در بازار، میگل، هاردستون، پارس خزر، تفال، فلر و بوش جز شناخته شده ترین ها به حساب می آیند.

قهوه ساز

برخی از قهوه سازها چند کاره هستند و به واسطه آن‌ها نوشیدنی هایی مانند کاپوچینو، لاته، موکا و… می توان تهیه نمود؛ برخی هم تک کاره می باشند و تنها قابلیت درست کردن یک مدل نوشیدنی مانند اسپرسو، فرانسوی یا… دارند. مارک های دلونگی، بوش، فیلیپس و مباشی در دسته قهوه ساز های پرفروش قرار می گیرند.

آب مرکبات‌گیر

دستگاه های آب مرکبات گیری دارای یک سری کلاهک شکل هستند که مرکبات بر روی آن قرار می گیرند و با چرخش کلاهک آبشان گرفته می شود؛ هر چقدر قدرت موتور دستگاه بیشتر باشد؛ سرعت چرخش و آبگیری دستگاه نیز بیشتر است که از جمله برند های معروف در زمینه آبمیوه گیری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پارس خزر
  • تولیپس
  • ویداس
  • تفال
  • بوش

کتری برقی

کتری های برقی معمولا دارای قوری نیستند و هدف استفاده از آنها این است که آب سریع تر به نقطه جوش برسد؛ زیرا کتری های برقی ایزوله هستند و هوای گرم به بیرون خارج نمی‌شود که این مسئله باعث کاهش زمان در به جوش آمدن آب می‌شود. در حال حاضر برند های پارس خزر و گوسونیک از برند های معروف و موجود در بازار برای این کالا ها می‌باشند.

سماور برقی

سماور برقی دقیقا به مانند کتری برقی است اما با این تفاوت که گنجایش سماور برقی از کتری برقی بیشتر است؛ همچنین این نکته را باید افزود که برند های میگل و کرکماز در زمینه تولید آن محبوب هستند.

انواع لوازم پخت و پز

غذاها روش‌های طبخ متفاوتی دارند؛ برخی از مردم ترجیح می دهند؛ خوراکی که میل می کنند؛ آبپز یا بخارپز باشد؛ دسته ای دیگر سرخ کردنی باب میلشان است. از این راستا انواع مختلفی از  لوازم پخت و پز وجود دارند که هر کدام آنها می توانند به نحوی غذا را بپزند.

از بین انواع لوازم خانگی، لوازم پخت و پز جز مهمترین وسایل قرار دارند.

پلوپز

پلوپز ها معمولا برای طبخ برنج مورد استفاده قرار می گیرند اما به واسطه آن ها انواع خورش یا سوپ را نیز تهیه نمود؛ اکثر پلوپز ها از چندین برنامه طبخ پشتیبانی می‌کنند. از برند های محبوب پلوپز می توان به برند های زیر اشاره کرد:

  • پارس خزر
  • میگل
  • فیلیپس
  • بوش
  • فلر

زودپز

زودپز ها به واسطه فشار بخار آب، مواد غذایی همچون گوشت را به سرعت می پزند، استفاده از آنها در مواقعی که زمان کمی در اختیار است؛ می توانند کمک رسان باشند. برند های تفال، دسینی و WMF جز برند های معروف پلوپز برقی قرار می‌گیرند.

تخم مرغ پز

تخم مرغ پز ها در انواع و ظرفیت های متفاوت به بازار عرضه می شوند و اکثر آنها از چند برنامه پخت برای طبخ تخم مرغ مانند عسلی، نیم پخته و پخته پشتیبانی می کنند.  برند های معروف تخم مرغ پز شامل موارد زیر است:

  • ویداس
  • فیلیپس
  • فلر
  • گوسونیک

ساندویچ ساز

ساندویچ ساز ها دارای دو سینی هستند که برای پخت مواد غذایی روی یکدیگر قرار می گیرند. جنس این سینی ها معمولا از تفلن یا نچسب می باشد و به واسطه آنها می توان انواع مواد غذایی مانند اسنک، مرغ و گوشت گریل و… تهیه نمود. از برند های معروف در زمینه تولید این کالا می توان به پارس خزر، بلک اند دکر، دسینی و ویداس اشاره نمود.

بخارپز

بخارپز ها معمولا دارای یک یا چندین طبقه هستند که این طبقات بر روی یک مخزن آب قرار می‌گیرند و سپس توسط بخار آب طبخ می شوند. پخاز پز یکی از بهترین لوازم خانگی و آشپزخانه است زیرا در کاهش مصرف روغن و سلامت افراد موثر می‌باشد. در حال حاضر برند های تکنو، پارس خزر، میگل، فیلیپس، کنوود و هاردستون در رده برند های شناخته شده به حساب می آیند.

آون توستر

به واسطه آون توستر می توان انواع متفاوتی از کیک و شیرینی و غذا ها طبخ نمود. آون توستر به نوعی شبیه به فر و مایکروویو می باشد اما با این تفاوت که آون توستر با المنت عمل می کند اما کارکرد فر با شعله و مایکروویو به واسطه امواج است. برندهایی همچون نوبل کینگ، تکنو و سایا در دسته آون توستر های برجسته قرار می‌گیرند.

سرخ کن

سرخ کن تشکیل شده است از یک مخزن نگهداری روغن که در اطراف و کف آن المنت قرار گرفته است، با تنظیم درجه این المنت می توان دمای روغن را کم یا زیاد نمود. به واسطه سرخ کن می‌توان هر مواد غذایی& مثل: سیب زمینی، مرغ، پیاز و… را سرخ نمود.

تا به حال برند های پارس خزر، فیلیپس، تفال و دلونگی در رضایت مشتریان بسیار موفق عمل کردند.

انواع غذاساز و خردکن

بسیاری از مواد غذایی قبل از اینکه پخته شوند: نیاز است تا تغییراتی مانند خرد شدن، چرخ شدن، مخلوط شدن و … بر روی آنها اعمال گردد . از این همین بابت انواع غذاساز و خردکن، تولید می شوند که کار را برای ما ساده تر کنند.

غذاساز ها یکی از محبوب ترین وسایل از بین انواع لوازم خانگی می باشند.

خردکن

خردکن دارای یک تیغه و مخزن است که با ریختن مواد غذایی درون آن و روشن کردن موتور، مواد غذایی در عرض چند ثانیه توسط تیغه کاملا خرد می شوند. از خردکن می توان برای پوره کردن یا ریز کردن موادی همچون سیب زمینی پخته، سبزیجات، میوه ها استفاده نمود.

برند های برجسته در تولید خردکن:

  • ویداس
  • تولیپس
  • پارس خزر
  • فیلیپس
  • بوش
  • کنوود
  • تفال

چرخ گوشت

برای چرخ کردن انواع مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، بوقلمون و حتی پنیر می‌توان از چرخ گوشت استفاده نمود. چرخ گوشت دارای تیغه و موتور قدرتمندی است که هر ماده غذایی را کاملا له و پوره می‌کند.

شرکت های ویداس، تولیپس، پارس خزر، بوش، پاناسونیک، گاستروبک و مولینکس در زمینه تولید چرخ گوشت مشهور می‌باشند.

گوشت کوب برقی

ظاهر گوشت کوب برقی تقریبا شبیه به گوشت کوب معمولی می‌باشد اما با این تفاوت که در قسمت سر آن یک تیغه قرار دارد که با ورودی جریان برق به موتور دستگاه، تیغه به حرکت در می آید و می‌تواند مواد غذایی را کاملا له و خرد کند. از گوشت کوب برقی می‌توان در تهیه انواع سوپ و پوره کردن آنها استفاده نمود. از جمله برندهای تولید کننده گوشت کوب برقی می‌توان به  پارس خزر، ویداس، بوش، براون و گوسونیک اشاره کرد.

غذاساز

غذاساز دستگاهی است که همزمان می‌تواند کارایی چندین وسیله مانند خردکن، آبمیوه گیری، مخلوط کن، آب مرکبات گیر را در خود جای دهد. در واقع غذاساز ها دارای یک موتور قوی هستند که با توجه به نیاز، مخزن و سری های متفاوتی بر روی آن قرار دارند. برند های بسیاری در حال تولید غذاساز هستند اما برخی برند ها مانند سایا، میگل، فیلیپس، پارس خزر، بوش، کنوود، مولینکس و براون در این زمینه، موفق تر عمل کردند.

آسیاب مخلوط کن

به واسطه مخلوط کن می توان انواع میوه و سبزیجات را خرد یا پوره کرد و یا همزمان چندین مواد غذایی را با یکدیگر مخلوط نمود. قسمت آسیاب کن هم برای پودر کردن انواع ادویه یا مواردی همچون قند مناسب است. پارس خزر، تولیپس، بوش، فیلیپس، نینجا و اسمگ جز برند های معروف این محصول می باشند.

همزن

همزن ها معمولا برای ترکیب مواد غذایی مایع، مانند مواد کیک استفاده می‌شوند. آن‌ها دارای قدرت موتور متفاوتی هستند و برخی از آنها قابلیت هم زدن خمیر را هم نیز دارا می‌باشند. در حال حاضر میگل، ویداس، متئو، کنوود، براون، اسمگ و بوش در این زمینه محبوب هستند.

انواع لوازم نظافتی و شست و شو

بی شک نظافت و تمیزی محیط زندگی برای هر فرد حائز اهمیت است؛ اینکه در منزل خود از چه ابزاری برای نظافت و از چه برندی در زمینه موارد نظافتی استفاده کنیم؛ امر مهمی است؛ به فرض مثال اگر جارو برقی از قدرت موتور ضعیف یا بی کیفیت بهره برده باشد هرگز قادر نیست؛ آنطور که لازم است زباله ها را جمع آوری کند.

لوازم نظافتی و شست و شو شامل موارد زیر است:

  • اتو بخار
  • بخارشوی
  • جاروبرقی
  • جارو شارژی

از بین انواع لوازم خانگی، ابزار نظافتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

اتو بخار

در زمینه صاف و مرتب بودن لباس ها، اتو بخار می‌تواند بسیار موثر باشد. اتو بخار ها به واسط گرم شدن کف خود، هر لباس و پارچه ای را صاف می کنند. برندهای پارس خزر، سایا، تولیپس، سیماران، تفال، دسینی و فیلیپس در این دسته جز محبوب ها هستند.

بخارشوی

بخارشوی به واسطه بخار قوی که تولید می کند؛ می تواند به درون لکه ها نفوذ کند و آن ها را از بین ببرد؛ این وسیله مناسب اکثر لکه ها حتی لکه های قدیمی می باشد. پارس خزر،کرشر و بایترون توانسته اند در زمینه تولید بخارشوی موفق عمل کنند.

جارو برقی

برای جمع کردن آشغال های نسبتا درشت می‌توان از جاروبرقی استفاده کرد. جارو برقی ها دارای قدرت موتور های متفاوت هستند که این مسئله بر روی قیمت آنها تاثیرگذار است. از جمله برندی هایی که در زمینه جاروبرقی بسیار موفق عمل کردند؛ می توان به پارس خزر، تولیپس، پاکشوما، سایا، بوش، فیلیپس، ال جی و سامسونگ اشاره کرد.

جارو شارژی

جاروشارژی در مقایسه با جاروبرقی قدرت موتور کمتری دارد و بیشتر مناسب نظافت فضاهای کوچک، مانند: روی فرش یا یک قسمتی از آن هستند.  سایا، پارس خزر، جی پلاس، گوسونیک، فیلیپس و بوش توانسته اند در میان مشتریان برای خود جا باز کنند.

انواع لوازم آرایشی و بهداشتی

اکثر افراد برای اینکه همواره به نظافت فردی خود برسند از لوازم و وسایل متفاوتی استفاده می‌کنند؛ برخی از این لوازم غیر برقی هستند؛ مانند اسپری و عطر و دسته ای دیگر مانند سشوار یا اتو مو، برقی هستند.

در میان انواع لوازم خانگی، سشوار نقش گسترده ای در دسته لوازم بهداشتی و آرایشی دارد.

سشوار

از دسته وسایلی که شاید به چشم نیاید اما لازم اکثر منازل است؛ می‌توان به سشوار اشاره کرد؛ سشوار با پرتاب باد سریع می تواند مو ها را به سرعت خشک کند. اکثر سشوار ها از چندین درجه و پرتاب باد متفاوت پشتیبانی می‌کنند در ضمن علاوه بر خشک کردن به واسطه سشوار می‌توان به موها حالت نیز داد.

برند های معروف سشوار

  • رمینگتون
  • پرومکس
  • فیلیپس

لوازم غیر برقی آشپزخانه

اگرچه بیشتر آشپزخانه ها پر از لوازم برقی نسبتا گران هستند اما در برخی موارد بعضی از لوازم کوچک که شاید آنچنان به چشم نیایند و یا قیمت نسبتا پایینی داشته باشند؛ کار ما  را در خیلی از زمینه‌ها راه می‌اندازند.

قرار گرفتن ترازو در میان انواع لوازم خانگی، حین پخت و پز و وزن کردن مواد غذایی بسیار موثر است.

ترازو دیجیتال

برای بررسی وزن مواد غذایی، ترازو دیجیتال به علت اینکه دارای صفحه نمایشگر است؛ خواندن اعداد را ساده تر می سازد.

برند های محبوب ترازو دیجیتال آشپزخانه

پارس خزر-کمری

در این مقاله سعی کردیم تا حدودی به انواع لوازم خانگی اشاره ای محدود داشته باشیم و شما را با کاربرد و برند های معروف و محبوب آن ها آشنا کنیم. در مطالب بعدی مجله برقیجات به بررسی تخصصی هر یک از این لوازم خواهیم پرداخت.

سخن آخر برای لوازم خانگی برقی

در فروشگاه برقیجات، مجموعه‌ی کامل لوازم خانگی برقی با بهترین قیمت ها وجود دارد. این لوازم برقی شامل تمام لوازم برقی آشپزخانه، لوازم گرمایش و سرمایش، وسایل نظافتی و شستشو و دیگر لوازم خانگی می‌شود. در برقیجات شما برند های مختلف را با قیمت های متفاوت مقایسه و بهترین خرید خود را تکلمیل می‌کنید چرا که در این فروشگاه با توجه به خدماتی که ارائه می‌کند بهترین قیمت را به مشتریان عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist