راهنمای خرید لوازم برقی خانگی و نکات مهمی که باید به آن توجه کرد

نکات و راهنمای هنگام خرید لوازم خانگی

برای داشتن یک تجربه موفق در زمینه خرید لوازم برقی مناسب منزل، علاوه بر موارد اصلی، لازم است قبل از خرید به ریز نکاتی توجه کنید. در این مقاله تصمیم داریم تا توجه شما را  به این جلب نماییم که چه موارد و نکاتی را هنگام خرید وسایل برقی باید رعایت کنیم و نکات و راهنمای خرید لوازم خانگی، مناسبی را بیان کنیم تا تجربه های بهتری در خرید اینترنتی لوازم خانگی داشته باشید.

وسایل خانه اصولا به دو دسته لوازم خانگی برقی و لوازم غیر برقی تقسیم می شوند که البته عمده تمرکز ما در این مقاله بر روی لوازم خانگی برقی می باشد اما به هر حال مواردی هستند که هم حین خرید لوازم برقی و هم تهیه لوازم غیر برقی باید مورد توجه قرار گیرند.

طول سیم برق لوازم الکتریکی

این مسئله در هنگام خرید لوازم خانگی برقی بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر سیم بیش از اندازه بلند باشد؛ ممکن است به افت ولتاژ منجر شود (البته این افت ولتاژ در سیم های کوتاه هم رخ می‌دهد اما احتمال آن در سیم های بلند بیشتر است) و سیم اگر بیش از حد کوتاه باشد در جایگزینی وسایل برای محلی درست، به مشکل بر می‌خورید و شاید ناچار شوید به اجبار آن ها را در  مکانی از منزل قرار دهید که اصلا تمایلی به آن ندارید.

جنس بدنه در لوازم خانگی برقی

اینکه وسایل منزل، عمری طولانی داشته و اثر زمان بر ظاهر و زیبایی آن‌ها تاثیر منفی نداشته باشد؛ نکته بسیار مهمی است. امروزه برای لوازم برقی به ویژه لوازم مرتبط با آشپزخانه موارد مختلفی از جمله پلاستیک، استیل، شیشه و فایبرگلاس به عنوان جنس بدنه یا در ساختار آن‌ها به کار می‌رود.

به علت زیبایی و با دوام بودن استیل، در بسیاری از غذاساز ها، خردکن ها، چرخ گوشت ها و… از بدنه استیل استفاده می شود.

جنس بدنه لوازم برقی بر کیفیت و قیمت آن‌ها اثر مستقیم دارد.

قدرت موتور لوازم برقی منزل

در اکثر لوازم خانگی دارای موتور، موتور وظیفه دارد تا نیروی الکتریکی را به نیرو مکانیکی تبدیل کند. نیرو مکانیکی باعث عملکرد بسیاری از وسایل مانند تیغه چرخ گوشت، خردکن، آبمیوه گیری می‌شود؛ همچین در جارو برقی ها نیز همین نیرو باعث ایجاد مکش است. در اینگونه لوازم خانگی ها، موتور نقش قلب را بازی می‌کند، به همین جهت باید همواره دقت داشت که موتور بتواند به نیاز های ما پاسخ دهد.

صدای موتور دستگاه

موتور های الکتریکی حین کار کردن از خود صدا تولید می‌کنند که این یک مسئله طبیعی است؛ اما اگر صدای آن ها از یک حدی فراتر برود می تواند آزاردهنده باشد. واحد شمارش صدا دسی بل می‌باشد و گوش انسان قادر است تا 70 دسی بل را تحمل کند؛ اما بیشتر از این عدد، هم به شنوایی آسیب وارد می‌کند و هم اینکه حضور در آن محل، آرامش افراد را مختل می‌سازد. حین خرید در قسمت کاتالوگ و مشخصات به میزان صدای تولید شده توسط موتور دستگاه که با واحد دسی بل نمایش داده می شود دقت فرمایید.

مصرف برق وسایل برقی منزل

میزان مصرف وسایل برقی منزل بر روی کاتالوگ یا بدنه آن‌ها با حروف انگلیسی از  حرف A تا G مشخص شده است. لذا سعی کنید لوازمی که در برچسب انرژی مصرف برق آن‌ها A یا به حرف A نزدیک است را تهیه کنید. توجه به این مسئله در یخچال و فریزر ها بسیار مهم است زیرا این وسایل در ۲۴ ساعت روز، روشن و در حال کار کردن هستند.

در هنگام خرید لوازم برقی منزل باید به میزان مصرف برق آن ها توجه نمود.

ابعاد لوازم خانگی برقی

قبل از خرید، حتما فضایی که قصد قرار دادن وسایل برقی را در آن دارید را اندازه گیری کنید.. اینکه کالای خریداری شده درست در جای خود قرار نگیرد و هنگام متصل شدن به پریز برق، سیم آن مشخص باشد یا اینکه مجبور شوید از سیم رابط استفاده کنید، بر ظاهر و زیبایی منزل تاثیر منفی دارد.

حجم وسایل برقی منزل

حین تهیه لوازمی که مربوط به آشپزخانه هستند یا حتی وسایل نظافتی، در نظر گرفتن تعداد اعضای خانوار، تعداد دفعات نظافت منزل در هفته و حتی متراژ محیط، قابل توجه است؛ به فرض مثال خانه ای متراژ آن بزرگ است، به جارو برقی با قدرت موتور بالا نیاز دارد که افراد مجبور نباشند برای تمیز کردن دقیق، سرعت خود را کاهش بدهند و هر قسمت را چند بار جارو کنند؛ یا در استفاده از وسایلی مانند سرخ کن و ساندویچ ساز که برای طبخ غذا به کار می‌روند، لازم نباشد برای هر فرد مدت زمان بیشتری را در آشپزخانه ماند؛ البته هدف از موارد ذکر شده این نیست که دستگاهی، با حجم بیشتر از اعضای خانواده یا متراژ منزل خود تهیه کنید؛ زیرا در این صورت هزینه شما افزایش پیدا می‌کند.

تا به اینجا درمورد نکات مهم حین خرید لوازم خانگی برقی صحبت کردیم؛ حال نوبت آن رسیده است تا اشاره ای کوچک به نکات مهم هنگام خرید لوازم خانگی غیر برقی داشته باشیم.

راهنمای خرید لوازم خانگی غیر برقی

  • جنس بدنه و مواد به کار رفته: حین تهیه برخی اقلام، مانند: رنده، خردکن دستی و… باید به جنس به کار رفته در آن ها دقت کنید زیرا برخی مواد ممکن است برای انسان مضر باشد و در طولانی مدت باعث بروز مشکلات در سلامتی شود؛
  • کاربری راحت: وسایل غیر برقی منزل باید به گونه ای طراحی شوند که شست و شو، استفاده و سرهم بندی کردن آن‌ها برای اکثر افراد راحت و بدون دردسر باشد؛
  • ابعاد: توجه به ابعاد کالاهای غیر برقی نیز حائز اهمیت است تا بتوان آن‌ها را در مکانی مناسب قرار داد.

توجه به شست و شو و استفاده راحت در لوازم برقی و غیر برقی مهم است.

اگر پیش از خرید وسایل منزل به دنبال راهنمای خرید لوازم خانگی می‌گردید، این بلاگ می‌تواند برای شما اطلاعات و آگاهی‌های جمع بندی شده ای را به ارمغان بیاورد. این مطالب استفاده از تجارب فردی دیگران و بررسی کلی جنبه‌های یک خرید موفق در زمینه لوازم خانگی را برای شما فراهم می‌سازد. البته در آخر باید به این نکته اشاره شود که توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش جز آن مواردی می‌باشد که برای خرید هر کالایی اعم از لوازم برقی و غیربرقی ضروری است.

ما در فروشگاه برقیجات با تنوع بالای محصولات به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش، به شما یک مجموعه‌ی تخصصی در زمینه لوازم خانگی و انواع لوازم برقی را پیشنهاد می‌کنیم. در فروشگاه ما مشخصات تمام محصولات کامل و به روز است. همچنین شما می توانید از کارشناسان ما مشاوره خرید بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist