معرفی جک بازویی مناسب درب پارکینگ منازل مسکونی و ویلا ها

جک بازویی نصب شده بر روی یک درب پارکینگ

در بسیاری از ساختمان ها و اماکن از جک درب پارکینگ استفاده می‌شود، این وسیله به سهولت باز و بسته شدن درب کمک می‌کند. دربازکن پارکینگ به واسطه نیرو برق به درب فشار وارد می‌کند و باعث حرکت آن می‌شود. استفاده از جک های پارکینگی در صرفه جویی زمان و راحتی همه افراد موثر است. جک های پارکینگی به دو دسته بازویی و ریلی تقسیم می‌شوند که هریک دارای ویژگی های خاص خود هستند. در این مقاله صرفا انواع جک بازویی پارکینگ مورد بررسی قرار می‌گیرند و به چند مدل جک بازویی مناسب ساختمان های مسکونی و ویلا اشاره می‌شود.

معیار های مهم در خرید جک بازویی

جک های بازویی دارای دو عدد بازو هستند که هر یک از بازو ها در پشت یک لنگه درب قرار می‌گیرند. ابتدا بهتر است تا کمی درباره این مسئله صحبت شود که یک جک مناسب دقیقا باید چه ویژگی هایی داشته باشد. لازم به ذکر است که یک جک درب پارکینگ زمانی می‌تواند بهترین باشد که ویژگی های آن با درب تناسب داشته باشد و بتواند بدون هیچ مشکلی درب را باز و بسته کند.

وزن درب، عرض درب، میزان تردد، فناوری ساخت جک ( هیدرولیکی، مکانیکی ) و فضای نصب جک پارکینگ از جمله مواردی هستند که حین خرید یک جک مناسب پارکینگ باید رعایت شوند.

  • وزن درب: یک جک بازویی خوب باید بتواند هر لنگه از درب را به راحتی حمل کند، جک های بازویی از لحاظ حداکثر وزنی که می‌توانند برای هر لنگه تحمل کنند با یکدیگر متفاوت هستند؛
  • عرض درب: برای حرکت روان و راحت درب، طول بازو باید متناسب عرض درب باشد؛
  • میزان تردد: برای ساختمان های پرتردد، جکی مناسب است که در صورت استفاده مکرر آسیب نبیند؛
  • فناوری ساخت: با توجه به میزان تردد باید تعیین کرد که جک مکانیکی مناسب است یا اینکه جک هیدرولیکی باید خریداری شود؛
  • فضای نصب: برخی از درب های پارکینگی کم عرض می‌باشند و دارای یک لنگه درب هستند، برای این درب ها باید از جک تک لنگه استفاده کرد.

بهترین مدل های جک های بازویی برای ویلا و منازل مسکونی

از آنجایی که اکثر درب های استفاده شده در ویلا ها دارای وزن و عرض زیادی هستند، باید جک بازویی که برای این نوع درب ها خریداری می‌شود از قدرت بالایی برخوردار باشد. اگر جک نتواند عرض و وزن درب را تحمل کند، در اثر زمان دچار آسیب می‌شود و حتی ممکن است که موتور آن بسوزد.

درب اتوماتیک پروتکو سری leader

اصالت برند پروتکو به ایتالیا بر می‌گیردد. در حال حاضر جک های این برند توسط شرکت سیماران به بازار عرضه می‌شوند. جک بازویی پروتکو برای درب های ویلا با عرض و وزن متوسط مناسب است. حرکت بازو های این جک یکنواخت و بی صدا است. در حال حاضر جک های لیدر پروتکو در دو مدل لیدر ۴ و لیدر ۵ در بازار موجود هستند.
درب اتوماتیک پروتکو leader 5 برای هر لنگه درب تا حداکثر ۲۵۰ کیلوگرم و عرض ۳.۵ متر مناسب است. موتور به کار رفته در این جک ۲۸۰ وات و مرکز کنترل آن Q80-A می‌باشد. یکی از قابلیت های لیدر 5 این است که می‌توان هریک از بازو ها را به صورت جداگانه برنامه ریزی کرد، به فرض مثال سرعت باز و بسته شدن جک یا مدت زمان تاخیر آن چقدر باشد.
مدل لیدر ۴ در همه موارد شبیه به لیدر ۵ است و تنها تفاوت آن با لیدر ۵ بر سر حداکثر توان برای وزن و عرض درب می‌باشد. جک پارکینگی leader 4 حداکثر تا وزن ۳۵۰ کیلوگرم و عرض ۲.۸ متر را برای هر لنگه می‌تواند حمل کند. برای هر دو جک لیدر 4 و 5 می‌توان ۶۴ ریموت مختلف را به آن ها شناسایی کرد.

جک پارکینگ LEADER پروتکو همراه با متعلقات

جک بازویی درب پارکینگ سیماران Faraz 6S

این جک یک گزینه مناسب برای درب های پارکینگی با عرض ۳.۵ متر و وزن ۲۵۰ کیلوگرم برای هر لنگه می‌باشد. موتور این جک ۲۸۰ وات بوده و از دو سرعت کند و تند پشتیبانی می‌کند. امکان شناسایی ۱۰۰ ریموت به این جک وجود دارد، مرکز فرمانی که شرکت سیماران برای Faraz 6S در نظر گرفته است، مدل Q70-2A می باشد.

  • ریموت سیماران مدل فراز سری A1 ( دو عدد )
  • چراغ سر درب 24 V سیماران مدل نورا ( یک عدد )
  • فتوسل فلاشر دار سیماران ( یک جفت )
  • خازن AC (8uF) ( دو عدد )
  • تکیه گاه های بازوها و متعلقات آن
  • سوئیچ خلاص کن کلیدی ( دو عدد )

از جمله لوازم جانبی می‌باشند که بر روی بسته بندی این جک پارکینگی قرار دارند.

جک درب پارکینگ فراز 6S سیماران به همراه متعلقات آن

جک درب پارکینگ یال نما مدل X1

جک های یال سری X مناسب درب های سنگین وزن هستند. برند یال جک های X خود را در دو مدل X1 و X2 تولید می‌کند. مدل X1 مناسب درب حداکثر ۴۰۰ کیلوگرم و عرض ۴ متر برای هر لنگه است. دو عدد ریموت، ست کامل براکت (پلیت) جلو و عقب، یک جفت چشمی، یک جفت فلاشر، مدار فرمان از جمله اقلامی هستند که بر روی بسته بندی جک قرار دارند. قدرت موتور این جک ۳۰۰ وات بوده و با منبع تغذیه ۲۲۰ ولت کار می‌کند.

جک درب پارکینگ یال نما به همراه متعلقات آن.

جک بازویی پارکینگ فک مدل 422 CBAC

برند فک متعلق به کشور ایتالیا است. این جک مناسب درب های سنگین و پرتردد می‌باشد. شرکت فک، جک مدل 422 CBAC خود را با فناوری هیدرولیک و موتور ۲۲۰ وات به بازار عرضه کرده است که به علت هیدرولیک بودن، نگرانی در رابطه با خراب شدن جک برای تردد های بالا وجود ندارد. هر یک از بازو های این جک می‌تواند تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم و عرض ۱.۸ متر را بدون مشکل حرکت دهد. جنس بدنه بازو ها از آلومینیوم با پوشش PVC است که در صورت وارد شدن ضربه به جک یا شرایط جوی متفاوت، بازو ها به آسانی دچار آسیب جدی نمی‌شوند.

جک بازویی فک به همراه متعلقات آن

درب باز کن پارکینگ محک مدل 600

جک محک مدل 600 گزینه مناسبی برای درب های سنگین و ساختمان های کم تردد است. جک 600 محک می‌تواند برای هر لنگه درب تا حداکثر ۴۵۰ کیلوگرم وزن و ۳ متر عرض را حرکت دهد و برای حداکثر ۳۰ بار تردد در ساعت مناسب است . اندازه شفت هر بازو ۶۰ سانتی متر است و توان مصرفی هر لنگه بازو ۱۷۰ وات می‌باشد. این جک قابلیت این را دارد که تا ۱۲۰ ریموت را شناسایی کند.

جک پارکینگی محک با متعلقات

جک بازویی میلان 400 مدل Mohest400

میلان نمونه ای دیگر از جک های پارکینگی مکانیکی و اقتصادی است که هر بازو آن برای حداکثر ۳۵۰ کیلوگرم و عرض ۳.۵ متر مناسب می‌باشد. طول هر بازو ۴۰ سانتی متر بوده و به علت درجه حفاظت بالا و ضد زنگ بودن، در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم است. موتور به کار رفته در این جک ۲۸۰ وات می‌باشد و جریان مصرفی آمپر ۱.۲ تا ۱.۷ آمپر است. این جک مناسب میانگین تردد ۴۵۰ بار در روز می‌باشد.

جک میلان ۴۰۰ با متعلقات آن

جک بازویی پارکینگی برند بی اف تی مدل LUX L

بی اف تی یک برند ایتالیایی است که تولید کننده جک های پارکینگی هیدرولیکی و مکانیکی می‌باشد. جک BFT سِری لوکس یک جک هیدرولیکی می‌باشد و برای ساختمان های پرتردد گزینه خوبی است. جک پارکینگی برند بی اف تی مدل LUX L می‌تواند برای هر لنگه تا ۴ متر عرض و وزن ۵۰۰ کیلوگرم مناسب باشد. جک های برند BFT سری لوکس دارای چندین نوع هستند که در این مقاله به نوع L آن اشاره شد.

جک بی اف تی مدل LUX L با لوازم جانبی آن

جک اتوماتیک پارکینگی فادینی NUPI 66

نمونه ای دیگر از جک های هیدرولیک که می‌تواند پاسخگو منازل مسکونی پرتردد باشد، جک اتوماتیک پارکینگی فادینی NUPI 66 است. این جک می‌تواند تا وزن ۴۰۰ کیلوگرم و عرض ۲.۵ متر را برای هر لنگه حرکت دهد و دارای یک موتور ۲۲۰ وات است. به علت داشتن درجه حفاظت IP67 از این درب اتوماتیک پارکینگی می‌توان در محیط های مرطوب و پر گرد و غبار هم استفاده کرد.

جک درب پارکینگ فادینی با لوازم جانبی

بهترین برند های تولید کننده جک بازویی

در ادامه برند هایی که به آن ها اشاره می‌شود، توانسته اند به اکثر نیاز هایی که از یک جک پارکینگی انتظار می‌رود، پاسخ دهند و کارایی مطلوبی داشته باشند. البته در رابطه با جک های پارکینگی باید حتما ویژگی های جک خریداری شده با درب مورد نظر تناسب داشته باشد زیرا اگر جک نتواند وزن درب را حمل کند یا شفت آن برای عرض درب کوتاه باشد، در اثر زمان آسیب می‌بیند و عملکرد موثر خود را از دست می‌هد.

  • سیماران
  • بتا
  • یال
  • میلان
  • محک
  • سوزوکی
  • فک
  • فادینی
  • BFT

سه مورد آخر فک، فادینی و BFT متعلق به کشور ایتالیا هستند و در دو نوع هیدرولیک و مکانیکی تولید می‌شوند. معمولا شرکت های ایرانی جک های پارکینگی خود را تنها با فناوری مکانیکی به بازار عرضه می‌کنند.

نتیجه گیری

در مطالب بالا سعی شد که به انواع مختلف جک پارکینگی از مدل های اقتصادی مکانیکی تولید داخل تا جک های هیدرولیکی گران قیمت خارجی که می‌توانند برای منازل مسکونی و ویلا ها مورد کارآمدی باشند اشاره شود. هنگام خرید جک پارکینگی باید همواره چندین عامل وزن درب، عرض درب، میزان تردد، فضای نصب و فناوری ساخت جک ( مکانیکی، هیدرولیکی) را مد نظر داشت. شناسایی برندهای برتر به تنهایی کافی نیست، بلکه باید مشخصات جک‌ها را نیز به دقت مورد بررسی قرار داد تا اطمینان حاصل شود که جک درب پارکینگ انتخاب شده برای استفاده در درب منزل مسکونی یا ویلا مد نظر، مناسب است یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist