چراغ مناسب منزل، اداره و محیط های مختلف

چراغ مناسب منزل، جراغ مناسب محیط های مختلف

چراغ ها در روشنایی و زیبایی محیط بسیار موثر هستند. استفاده از چراغ مناسب منزل، محیط کار و بسیاری از اماکن دیگر می‌تواند، علاوه نور بر جلوه آن‌ها نیز بیفزاید. چراغ، مجموعه ای از لامپ، قاب، سینک و سایر ملزومات است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. انواع تجهیزات روشنایی به کار رفته در یک ساختمان و یا حتی فضای باز، می‌تواند تحت تاثیر نوع آن فضا و محیط اطراف و همچنین کاربری آن محل باشد. در حال حاضر چراغ ها با طرح و فناوری های مختلفی همچون فلورسنت، رشته ای و LED در بازار یافت می‌شوند. با توجه به این گستردگی انواع چراغ، هر محیط ملزومات روشنایی مختص به خود را نیاز دارد.

چراغ مناسب منزل

برای روشنایی منزل بهتر از چراغ هایی استفاده شود که بتوانند کل فضا را روشن کنند یا به نوعی نورپردازی عمومی داشته باشند. منظور از نورپردازی عمومی، شیوه ای است که هدف آن روشنایی کل فضا می‌باشد. طرح و نوع چراغ هایی که در هر بخش منزل به کار می‌روند، می‌توانند بر حال و هوای کل خانه تاثیرگذار باشند.

چراغ مناسب اتاق خواب

صرفا به منظور تامین آرامش اتاق خواب، همواره نباید آن را کم نور در نظر گرفت. بلکه استفاده از چراغ های مختلفِ نصبی و قابل حمل می‌تواند نور مورد نیاز برای فعالیت های مختلف مانند مطالعه یا حضور در اتاق را تامین کند.

چراغ مناسب اتاق خواب باید به گونه ای باشد که نور اکثر فضا را تامین کند.

چراغ داخل سقفی(پنل های سقفی)

با روشن کردن کل فضای اتاق، بستر انجام بسیاری از فعالیت ها مانند تعویض لباس را فراهم می‌کنند.

دیوارکوب

نصب دیوار کوب ها در دو طرف تخت، قادر است نور مورد نیاز برای مطالعه های آخر شب و قبل از خواب را تامین نماید.

چراغ دیوارکوب نصب شده در کنار تخت، چراغ مناسب اتاق خواب است.

آویز

آویز ها برای اینکه بر روی زمین از چراغ کمتری استفاده شود تا فضا  اشغال نگردد، گزینه خوبی هستند.

چراغ آویزی که به سقف یک اتاق خواب نصب شده.

 

ریسه

ریسه ها آنچنان برای روشنایی فضا کارآمد نیستند، بلکه بیشتر جنبه تزئینی دارند و برای روشنایی دکوراتیو به کار می‌روند. از ریسه ها می‌توان در اطراف تخت، پرده ها و روی دیوار استفاده نمود. در شب جلوه بسیار زیبایی به اتاق می‌دهند.

ریسه نصب شده در اطراف تخت.

چراغ مناسب آشپزخانه

از آنجایی که در آشپزخانه با مواد غذایی و خرد کردن آن‌ها و اموری از این قبیل سر و کار داریم، استفاده از چراغ مناسب در این بخش از منزل حائز اهمیت است، چون نور نامناسب در روند فعالیت، تاثیر منفی دارد.

چراغ هالوژنی

از چراغ های هالوژنی در زیر کابینت ها و یا بالای اپن می‌توان استفاده نمود. در این صورت نور مورد نیاز برای خرد کردن یا طبخ غذا ها، تامین می‌شود.

چراغ ریلی

به دلیل قابلیت تنظیم زاویه، می‌توان آن ها را در هر زاویه یا قسمت آشپزخانه تنظیم نمود. به علت ظاهر چراغ های ریلی، در مدرن به چشم آمدن آشپزخانه بسیار موثر هستند.

چراغ ریلی نصب شده در آشپزخانه، چراغ مناسب آشپزخانه است.

چراغ مناسب هال

از آنجایی که هال، جز آن قسمت هایی از منزل است که در طی شبانه روز، بیشتر افراد خانواده در آن حضور دارند، نور و چراغ این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است. حین تهیه چراغ برای هال، باید به وسایل قرار گرفته در هال هم نیز توجه نمود. در واقع بین استایل لوازم منزل و چراغ ها باید یک تناسب وجود داشته باشد.

لوستر

در سالن های بزرگ یا حتی کوچک، استفاده از لوستر تا حد بسیاری نور فضا را تامین می‌کند. لوستر ها در طرح های مختلف کلاسیک، مدرن، مینیمال و غیره تولید می‌شوند، که حین تهیه آن ها باید به دکور منزل نیز توجه نمود.

لوستر نمونه ای از چراغ مناسب منزل

پنل سقفی توکار

از آنجایی که پنل های سقفی روکار، چهره زیبایی برای منزل ایجاد نمی‌کنند، پنل های سقفی توکار برای استفاده در منزل مناسب تر هستند. این نوع چراغ ها می‌توانند به صورت نسبتا مساوی، نور را در کل محیط پخش کنند.

ریسه

ریسه ها عموما جنبه زیبایی و نقش مکمل را دارند. از آن ها می‌توان در کنف سقف استفاده نمود. ترکیب ریسه ها با چراغ های منزل که وظیفه نورپردازی اصلی را دارند، موجب زیبایی بیشتر محیط می‌گردد.

چراغ مناسب سرویس بهداشتی و حمام

از آنجایی که در این دو محیط میزان رطوبت بالا است، چراغی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، حتما باید در مقابل رطوبت مقاوم باشد. از این باب، همواره برای حمام و سرویس بهداشتی، چراغ های ضد بخار و رطوبت توصیه می‌شوند.

سرویس بهداشتی همراه با چراغ های نصب شده اش. چراغ مناسب سرویس بهداشتی حتما باید درجه حفاظت بیشتر از 65 داشته باشد.

چراغ مناسب اداره

اداره ها از آن دسته اماکنی هستند که اکثر افراد در کمترین حالت باید حدود ۶ ساعت در آنجا مشغول به کار باشند. قرار گرفتن تحت نور نامناسب در طولانی مدت می‌تواند منجر به خستگی چشم و کاهش تمرکز شود.

چراغ رومیزی

برای مشاغلی همچون طراحان،ویراستارها، مترجمان که اکثر اوقات وقتشان پشت میز است. چراغ های رومیزی می‌توانند با نورپردازی وظیفه ای، میزان بهره وری افراد را بیشتر کنند.

چراغ رومیزی قرار گرفته بر روی میز

آویز ها

نصب چراغ های آویز در محیط های اداری فارغ از بحث روشنایی، می‌تواند به جلوه دفتر بیفزاید. آویز ها دارای طرح های مختلفی هستند، می‌توان توسط آن ها، به محیط کار فضایی مینیمال یا مدرن داد.

پنل های سقفی

استفاده از پنل های سقفی در ابعاد و وات های بالا مانند ۵۰ یا ۶۰، تقریبا نور اکثر فضا را تامین می‌کند، طوری که ممکن است برای روشنایی بیشتر فضا، به چراغ دیگری احتیاج پیدا نشود.

پنل سقفی، چراغ مناسب محیط اداری

چراغ مناسب محیط های صنعتی

محیط های صنعتی از آن دسته مراکزی هستند که اکثر اوقات با مواد یا گاز های مضر، گرد و غبار و رطوبت رو به رو هستند. چراغی که در این اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید در مقابل همه این عوامل مستحکم عمل کند. چراغ های سوله ای یا با عنوانی دیگر چراغ های صنعتی، مناسب ترین گزینه  برای محیط های صنعتی هستند. زیرا طراحی و جنس بدنه آن ها در شرایط سخت به گونه ای است که، به آسانی کارایی و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

چراغ مناسب محیط های صنعتی

چراغ های مناسب محیط های خارجی

فضاهای خارجی در هر نوع آب و هوا معضلی جدید برای چراغ ها ایجاد می‌کنند. چراغ های نصب شده در اینگونه محیط ها همواره در معرض عواملی مانند باران، برف، آفتاب، گرد و غبار و غیره قرار دارند. چراغ های دفنی، پارکی، پروژکتور، دیواری نمونه ای از چراغ هایی هستند که برای فضاهای بیرونی طراحی شده اند و درجه حفاظتIP بیشتر از ۶۵ دارند.

انواع چراغ مناسب محیط های خارجی

در این مقاله بیشتر به بررسی انواع چراغ های مناسب هر محیط، از جنبه ظاهری و کاربرد پرداختیم. جدا از بحث زیبایی و نوع چراغ، مواردی همچون شاخص نمود رنگ، بهره نوری، رنگ، زاویه تابش و غیره که به لامپ یک چراغ مربوط می‌گردند، نیز حائز اهمیت هستند.

جهت خرید انواع چراغ های ال ای دی به فروشگاه برقیجات مراجعه کنید و این محصولات را همراه با مشخصات فنی کامل آن ها مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist