بهترین وسایل نظافتی مناسب منزل و ویژگی آن ها

اتوبخار، بخارشوی، جارو برقی و جاروشارژی که به نوعی چهارتا از مناسب ترین و بهترین وسایل نظافتی برقی محسوب می‌شوند.

اکثر افراد تمایل دارند برای تمیزی منزل خود از بهترین وسایل نظافتی استفاده کنند و همه سطوح را برق بیندازند. در حال حاضر انواع وسایل نظافتی و شست و شو برقی توسط برند های شناخته شده و کمتر شناخته شده، تولید می‌شوند و هرکدام به نحوی زندگی و شرایط، تمیز کاری را برای بسیاری از افراد به ویژه بانوان خانه دار ساده کرده اند.

انواع وسایل نظافتی و شست و شو برقی

لوازم شست و شو برقی امروزه به صورت گسترده در بازار یافت می‌شوند و کمتر خانه ای از وجود آن‌ها بی بهره است. هر یک از این وسایل با توجه به عملکرد خود، به نحوی در نظافت محیط و حتی آراستگی شخصی دست دارند. از ابزار نظافتی برقی می‌توان برای جمع نمودن زباله های کوچک و بزرگ، انواع لکه و در بسیاری از موارد دیگر استفاده کرد.

اتو بخار

اکثر لباس ها و پارچه ها بعد از شسته شدن چروک می‌شوند که چاره حل این چروک ها اتو بخار است. اتو بخار یک وسیله نظافتی برقی می‌باشد که با ورود جریان برق و گرم شدن کفه آن، می‌توان هرگونه پارچه را به واسطه آن صاف نمود. از این وسیله می‌توان برای اتوکشی پرده، مبل و انواع پارچه که در صورت مواجه با حرارت دچار آسیب نمی‌شوند، استفاده کرد.

فردی در حال اتوکردن پارچه سفید خال خالی به واسطه یک اتوبخار سرمه ای رنگ. اتوبخار جز ضروری ترین وسایل نظافتی هر منزل به حساب می‌آید.
اتوبخار

اتوبخار ها دارای یک مخزن آب هستند که با گرم شدن دستگاه، به کمک اسپری آب می‌توان پارچه ها را بهتر صاف نمود و همچنین بر روی آن ها خط انداخت. یکی دیگر از قابلیت های اتو بخار، خشک کردن لباس های نم دار در مواقع کم بودن زمان است.

بخار شوی

این وسیله دارای یک مخزن آب است. با ورود جریان برق، آب کم کم گرم می‌شود و سپس بعد از گذشته دقایقی (در هر دستگاه این مدت زمان متفاوت است) می‌توان با استفاده از بخار ایجاد شده توسط دستگاه به نظافت پرداخت. در اکثر دستگاه های بخارشوی می‌توان تنظیم نمود که حجم بخار خروجی چه مقدار باشد. برخی از آن ها دارای چندین سری مختلف هستند که می‌توان هر کدام از سَری ها را برای سطوح مختلف از جمله گاز، سرامیک، پرده، مبل و غیره به کار برد. بخار آب، با فشار به لکه ها نفوذ می‌کند و با شکستن پیوند بین مولکول های آن ها موجب از بین رفتن لکه ها می‌شود.

فردی در حال تمیز کردن کفپوش پارکت به واسطه یک دستگاه بخارشوی سفید رنگ.
بخارشوی

همچنین یکی از ویژگی های های مثبت بخارشوی ها این است که با استفاده از آن ها، نیاز به مواد شوینده و صنعتی مضر نیست. بخارشوی ها در انواع مختلف طی، دستی و چندکاره تولید می‌شوند.

جارو برقی

جاروبرقی از ضروری ترین وسایل نظافتی هر منزل به حساب می‌آید. جاروبرقی متشکل است از یک موتور، فیلتر، لوله تلسکوپی و سَری های متفاوت که هرکدام برای تمیز کردن موارد مختلف از جمله گوشه ها، کف، بین سرامیک و غیره کاربردی هستند. جاروبرقی ها دارای یک سیستم مکنده می‌باشند و به واسطه آن می‌توانند طیف وسیعی از زباله های خشک و نسبتا کوچک و گرد و غبار را از روی سطوح جمع آوری کنند. قدرت موتور جاروبرقی ها با قدرت مکش آن ها در ارتباط است، هر چقدر قدرت موتور قوی تری داشته باشند به طبع توانایی مکش آنها نیز افزایش می‌یابد. در جاروبرقی های جدید قدرت جمع آوری مایعات نیز وجود دارد.

فردی در حال جارو کشیدن زمین به واسطه یک جاروبرقی مشکی و قرمز رنگ.
جاروبرقی

جاروشارژی

برای جمع آوری موارد کوچک مانند خرده نان، خاک سیگار و غیره، جاروشارژی ها گزینه مناسبی هستند. در بسیاری از مواردی که آنچنان به صرفه نیست برای نظافت آن ها از جاروبرقی کیسه دار استفاده کرد، می‌توان از جاروشارژی بهره برد. جاروهای شارژی دارای باتری و پایه هستند و با قرار گرفتن بر روی پایه شارژ می‌شوند. آن ها وزن سبک و حمل راحتی دارند.

جاروشارژی مشکی و آبی رنگ در حال تمیز نمودن و حذف زباله های خرده ریز از روی یک مبل آبی رنگ.
جارو شارژی

ویژگی انواع وسایل نظافتی و شست و شو برقی

هریک از وسایل الکتریکی مناسب تمیزکاری، دارای ویژگی هایی هستند که به نحوی کارآمد می‌باشند و مشتریان را ترغیب به خرید می‌کنند. گاه در یک نوع محصول نظافتی برقی، ویژگی هرمدل با مدلی دیگر متفاوت است، به فرض مثال از میان جاروبرقی ها، برخی از آن ها قابلیت تنظیم درجه مکش دارند و دسته ای از این قابلیت بی بهره اند. اما در نهایت به صورت کلی برخی از ویژگی ها در میان همه آن ها ثابت است.

ویژگی اتو بخار

  • اتوکشی انواع پارچه
  • خط انداختن بر روی لباس ها
  • صاف کنندگی بهتر در مقایسه اتوهای معمولی
  • کمک به آراستگی شخصی

ویژگی بخارشوی

  • از بین بردن اکثر لکه ها
  • قابلیت استفاده برای سرامیک
  • از بین بردن چربی های گاز
  • شست و شو رختخواب
یک بخارشوی در حال تمیز نمودن کفپوش چوبی. زنی در خال اتو کردن یک شلوار جین آبی به واسطه یک اتوبخار بنفش رنگ. اتوبخار و بخارشوی در دسته انواع وسایل نظافتی و شست و شو برقی قرار دارند.
بخارشوی و اتوبخار

ویژگی جارو برقی

  • از  بین بردن گرد و غبار
  • نظافت نقاط دور از دسترس (با استفاده از سَری های مختلف)
  • دارای فیلتر (جلوگیری از پخش شدن گرد و غبار در فضا)

ویژگی جارو شارژی

  • حمل راحت
  • قیمت نسبتا مناسب
  • بی نیاز از سیم
فردی در حال تمیز نمودن یک مبل طوسی رنگ به واسطه یک جاروشارژی. جارو برقی کیسه دار به رنگ قرمز و طوسی رنگ.
جارو برقی و جارو شارژی

شناخت انواع وسایل نظافتی و شست و شو برقی باعث افزایش آگاهی و در نتیجه انتخاب درست در هنگام خرید می‌شود. قبل از اقدام به تهیه ابزار نظافتی برقی، بررسی نیاز، مهمترین مسئله است. اینکه به فرض مثال بدانیم هر بخارشوی چه نوع لکه هایی را از بین می برد و کارایی های آن چیست یا جارو برقی که قصد تهیه آن را داریم دارای چند وات قدرت موتور است، تجربه خرید بهتری را برای ما رقم می‌زند.

شما می توانید جهت راهنمایی و مشاوره این وسایل نظافتی با کارشناسان فروش برقیجات تماس بگیرید.

دیدگاه ها 2

  1. نجمه می‌گوید:

    برای نظافت کف و سرامیک چه محصولی رو پیشنهاد می دید؟ اگر یک مدل دستگاه هم معرفی کنید ممنون میشم🙏

    • Faezeh Nateghi Faezeh Nateghi می‌گوید:

      سلام وقت بخیر
      تی بخارشوی میگل مدل GTM 130 می‌تواند گزینه مناسبی برای نیاز شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist