برای انتخاب بهترین گوشت کوب برقی چه نکاتی را باید بدانیم؟

hand-blender-buying-tips

استفاده از یک دستگاه گوشت کوب برقی در پوره، له و خرد کردن مواد غذایی می‌تواند خیلی کارآمد باشد. این وسیله همانطور که در انتهای نامش مشخص است به واسطه برق عمل می‌کند و می‌تواند در بسیاری از جهات به آماده سازی مواد غذایی کمک کند. ظاهر اکثر گوشت کوب برقی ها استوانه ای شکل بوده و حالت ایستاده دارند که از این جهت در آشپزخانه آنچنان فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

راهنمای خرید گوشت کوب برقی

اینکه افراد دقت داشته باشند تا برای خرید گوشت کوب برقی دقیقا چه جزئیاتی را باید مورد توجه قرار دهند، در داشتن یک خرید موفق نقش کلیدی دارد. در ادامه به بررسی برخی از نکات اساسی که در زمینه تهیه بهترین گوشت کوب برقی مورد نیاز هر فرد می‌توانند موثر باشند پرداخته می‌شود، در واقع این موارد از منابع مختلف مانند تجارب کاربران، فروشنده های لوازم خانگی، سایت های فروشگاهی و غیره تهیه شده اند تا بتوانند به افرادی که قصد خرید گوشت کوب برقی دارند کمک کنند.

قدرت موتور

اساسی ترین بخش یک گوشت کوب برقی باعث چرخش تیغه ها می‌شود موتور است. موتور دستگاه انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. برای بیان قدرت موتور گوشت کوب برقی از واحد وات استفاده می‌شود، هرچقدر که توان مصرفی ( وات) دستگاه بیشتر باشد در نهایت قدرت آن برای انجام کار بالاتر می‌رود. این مسئله در سرعت عمل و سریع تر پوره شدن مواد غذایی به واسطه گوشت کوب برقی، تاثیر مستقیم دارد. موتور های به کار رفته در اکثر گوشت کوب برقی های موجود در بازار بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ وات است، به صورت کلی گوشت کوب برقی با توان ۷۰۰ یا ۸۰۰ وات می‌تواند برای استفاده های خانگی گزینه مناسبی باشد. غذاهای نرم مانند سوپ، سوسیس و میلک شیلک به وات کمتر و در عوض مواردی مانند گوشت و مرغ به وات بیشتر احتیاج دارند.

جنس و تعداد پره های تیغه

تمامی فرایند خرد کردن، پوره کردن و له کردن مواد غذایی به واسطه تیغه انجام می‌شود. جنسی که برای تیغه به کار برده می‌شود باید در طولانی مدت مقاوم بوده و کند نشود. تیغه هایی که از استیل ضد زنگ ساخته شده اند در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم بوده و بادوام هستند. مورد دیگر تعداد پره های تیغه است، بیشتر تیغه ها ۲ یا ۴ پره هستند، انتخاب اینکه تیغه دستگاه مد نظر گرفته چند پره باشد به نیاز افراد بستگی دارد.

 

جنس بدنه و میله

برای اینکه ظاهر یک گوشت کوب برقی سالم و زیبا بماند نیاز دارد تا جنسی که برای بدنه و میله آن به کار می‌رود با کیفیت باشد. امروزه معمولا از جنس هایی مانند پلاستیک یا استیل برای بدنه و میله گوشت کوب برقی ها استفاده می‌شود، استیل دوام بیشتری دارد و همچنین ظاهر گوشت کوب را بهتر می‌کند اما در نقطه مقابل پلاستیک سبک وزن تر می‌باشد و قیمت آن کمتر از استیل است. همچنین مورد بعدی این است که جنس بدنه باید به گونه ای باشد که در صورت ریختن مواد غذایی بر روی آن به راحتی با یک دستمال پاک شود چرا که در اکثر موارد به علت اینکه موتور در داخل بدنه قرار دارد، نمی‌توان آن را به صورت مستقیم زیر آب گرفت. به صورت کلی برای بدنه گوشت کوب برقی توصیه می‌شود که استیل باشد زیرا بدنه های پلاستیکی ممکن است به آسانی شکسته شوند یا اینکه بوی غذاها را به خود جذب کنند. برای میله هم به علت اینکه ممکن است برخی اوقات لازم شود تا داخل مواد غذایی داغ مانند سوپ قرار بگیرد مجدد توصیه می‌شود تا استیل باشد که در اثر تماس با حرارت آسیب نبیند.

اقلام گوشت کوب برقی

وزن

برای استفاده از گوشت کوب برقی باید آن را به حالت مدام در دست نگه داشت تا بتواند به خوبی مواد غذایی را پوره و له کند، اگر وزن آن سنگین باشد باعث می‌شود تا دست استفاده کننده زود خسته شود. معمولا شرکت های تولید کننده گوشت کوب برقی های خود را با وزن بیشتر از ۱ کیلوگرم تولید نمی‌کنند اما به هر حال هنگام خرید گوشت کوب برقی، باید وزن محصول را از روی کاتالوگ یا بسته بندی آن مطالعه کرد.

سرعت

این مسئله تعیین می‌کنند که تیغه دستگاه در در دقیقه چند دور چرخش داشته باشد، مسلما هر چقدر که میزان چرخش در دقیقه گوشت کوب بیشتر باشد، سرعت آماده سازی مواد غذایی هم بالا می‌رود. اینکه یک گوشتکوب برقی چند درجه سرعت داشته باشند با موتور آن در ارتباط است، برخی موتور می‌توانند از چندین درجه سرعت پشتیبانی کنند.

لوازم جانبی و تعداد عملکرد

گوشت کوب برقی ها به تنهایی از یک بدنه، یک میله و تیغه تشکیل شده اند. شرکت های تولیدکننده در برخی موارد در کنار اجزای اساسی و اصلی گوشتکوب برقی، برخی لوازم جانبی مانند پیمانه مدرج، سری همزن و تیغه خردکن هم قرار می‌دهند. افراد هنگام تهیه کردن این وسیله باید توجه کنند که آیا محصول مد نظر آن ها دارای لوازم جانبی است یا اینکه صرفا قسمت های اصلی گوشت کوب برقی در بسته آن قرار دارند. البته لازم به ذکر است که اکثر گوشت کوب های برقی اگر هیچ یک از لوازم جانبی را نداشته باشند به طور حتمی دارای پیمانه مدرج هستند که مواد غذایی در داخل آن می‌توانند با کمک گوشتکوب برقی بهتر پوره و ترکیب شوند. برخی از پیمانه های مدرج در برابر حرارت مقاوم هستند و می‌توان به داخل آن ها مواد داغ ریخت.

به تعبیری دیگر به گوشت کوب های برقی که علاوه بر سَری گوشت کوب دارای سَری همزن، کاسه و تیغه خردکن، و سایر ملزومات هستند، گوشت کوب برقی چندکاره گفته می‌شود.

گوشت کوب برقی به همراه متعلقات

حداکثر زمان برای استفاده پیوسته

در برخی از گوشت کوب برقی ها لازم است تا بعد از چند بار فشردن دکمه خاموش و روشن و کار کردن دستگاه به آن فرصت داد تا استراحت کند و خنک شود، در نهایت نمی‌توان به صورت پیوسته از گوشت کوب استفاده کرد تا مواد را به حالت یکدست خرد کند. در این شرایط اگر افراد بخواهند در مدت زمان کوتاه برای حجم بالای مواد غذایی از گوشت کوب برقی استفاده کنند، سرعت عمل آن ها کاهش پیدا می‌کند.

شست و شو آسان

از آنجایی گوشت کوب های برقی با مواد غذایی در تماس هستند طبیعی است که مواد غذایی در اطراف و کناره های تیغه گیر کنند و دستگاه احتیاج به تمیز کردن داشته باشد. گوشت کوب هایی که تیغه آن ها دارای فضای بیشتری است راحت تر تمیز می‌شوند. همچنین جنس میله و تیغه برخی از گوشت کوب برقی ها طوری است که برای قرار دهی در ماشین ظرفشویی ایمن هستند.

اصالت برند

هنگام خرید بررسی شرکت سازنده و برند نیز می‌تواند کارساز باشد. در بازار برند های بسیاری هستند که در حال تولید لوازم خانگی برقی از جمله گوشت کوب برقی می‌باشند اما لزوما همه آن ها نمی‌توانند یک محصول با کیفیت با طول عمر بالا تولید کنند. برند های خارجی مانند بوش، براون، فیلیپس، پاناسونیک و برند های ایرانی مثل میگل و پارس خزر می‌توانند گزینه های خوبی برای انتخاب باشند.

گوشتکوب برقی

گارانتی و وارانتی

این طبیعی است که هر وسیله ای بعد از مدت ها کار کردن خراب یا قطعات آن با مشکل مواجه شوند. برخی از برند ها دارای خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی هستند، در این حالت اگر برای دستگاه هر مشکلی ایجاد شود می‌توان با هزینه کم یا رایگان، آن را تعمیر یا قطعات آن را تعویض کرد. اصالت برند اینجا هم نقش پررنگی دارد، برند های خوب دارای خدمات پس از فروش خوب نیز هستند.

طول سیم

برای اینکه بتوان گوشت کوب برقی را در هر جایی قرار داد و با آن کار کرد، لازم است تا طول سیم آن به اندازه ای باشد که موجب محدودیت نشود. در صورتی که سیم دستگاه کوتاه باشد حرکت دادن و تغییر مکان گوشت کوب برقی دردسر ساز است.

کاربرد گوشت کوب برقی

از این وسیله می‌توان برای خرد کردن، پوره کردن و له کردن مواد غذایی مختلف بهره برد. گوشت کوب برقی برای تهیه انواع سوپ، سس، مربا و حتی خوراک کودکان گزینه مناسبی است. هرچقدر که قابلیت های این وسیله بیشتر باشد برای موارد بیشتری کاربردی خواهد بود، به فرض مثال گوشت کوب برقی هایی که دارای سَری همزن هستند، می‌توانند برای ترکیب مواد کیک یا کوکو هم مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربرد گوشت کوب برقی

پرفروش ترین گوشت کوب برقی های بازار

به طور معمول، مشتریان در انتخاب گوشت‌کوب برقی به دنبال ویژگی‌ هایی مانند عملکرد، کیفیت ساخت، قابلیت‌ها، و قیمت متوسط برای خرید خود هستند. در بازار چندین مدل و برند محبوب از گوشت‌کوب برقی وجود دارد که توانسته اند رضایت مشتری را جلب کنند و فروش خوبی داشته باشند. در ادامه به مدل ها و برند های محبوب گوشت کوب برقی اشاره می‌شود:

  • گوشت کوب برقی براون مدل MQ500
  • گوشت کوب برقی گوسونیک مدل GSB-845
  • گوشت کوب برقی پارس خزر مدل HB-5501AP
  • گوشت کوب برقی میگل مدل GHB400

البته در نهایت باید به این نکته توجه کرد که معیار انتخاب این موارد بر اساس میانگین نظرات کاربرانی می‌باشد که استفاده کرده اند، ممکن است همین مدل ها برای نیاز گروهی دیگر رضایت بخش نباشد و بخواهند گوشت کوب برقی دیگری تهیه کنند.

کلام آخر

همانطور که در بالا اشاره شد، برای داشتن یک خرید خوب در زمینه گوشت کوب برقی باید به عوامل بسیاری توجه کرد. این اطلاعات مربوط به راهنمای خرید گوشت کوب برقی کلی هستند و در واقع تمامی جنبه های یک گوشت کوب برقی را در نظر می‌گیرند، اما در نهایت این خود خریداران هستند که باید تصمیم بگیرند از میان تمامی اجزای یک گوشت کوب برقی ، کدام بخش برای آن ها مهم است. به فرض مثال ممکن است که طول سیم یا لوازم جانبی یک گوشت کوب برقی برای گروهی از خریداران مهم نباشد اما در عوض برای گروهی دیگر در اولویت قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist