معرفی بهترین برند های آیفون تصویری ایرانی و خارجی در بازار به همراه مدل‌ های آن‌ها

یک زن در حال زدن زنگ واحد می‌باشد و فردی دیگر در حال پاسخ دادن به مانیتور آیفون تصویری است.

استفاده از آیفون تصویری، به سهولت در باز کردن درب ساختمان کمک می‌کند. آیفون های تصویری از دو بخش اصلی پنل و مانیتور تشکیل شده اند. به صورت کلی استفاده از درب باز کن ها در ایران از دهه ۵۰ شروع شد، در ابتدای کار، آیفون ها صوتی بودند اما با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی و استقبال مردم، آیفون های تصویری بر روی کار آمدند. آیفون های تصویری در تامین امنیت می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند، در حال حاضر شرکت های ایرانی و خارجی بسیاری در بازار هستند که آیفون های تصویری تولید می‌کنند و در این زمینه توانسته اند که موفق عمل کنند.

بهترین برند های آیفون تصویری ایرانی

از میان برند های داخلی تولید کننده آیفون تصویری ، طبیعی است که برخی از آن ها به خاطر کیفیت بالای محصولات و به روز بودن تکنولوژی، سهم بازار بیشتری داشته باشند و بتوانند محبوبیت بالاتری برای خود کسب کنند. شرکت هایی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند، از جمله تولید کنندگان ایرانی پیشگام و نوآور در زمینه آیفون های تصویری محسوب می‌شوند.

سیماران

این برند برای اولین بار در دهه ۶۰ به دنیای درب باز کن ها ورود کرد. شرکت سیماران در ابتدا دست به تولید آیفون های صوتی زد. اما بعد از مدتی به دلیل استقبال گسترده ای که از آیفون های صوتی این برند شد، سیماران تصمیم گرفت تا آیفون‌های تصویری هم تولید کند. در نزدیک دهه ۷۰، سیماران با نمونه برداری از آیفون های تصویری برند کوماکس، اولین آیفون های تصویری خود را به حالت سیاه و سفید روانه بازار کرد. با گذشت زمان بیشتر و روی کار آمدن تکنولوژی های جدیدتر، شرکت سیماران سعی کرد که همواره محصولات خود را با فناوری های جدیدتر و مشخصات ظاهری بهتر تولید کند.

این برند در تولیدات سیستم های دربازکن صوتی و تصویری تحت شبکه IP خود از استاندارد IEEE 802.3af پروتکل انتقال برق بر روی اینترنت (POE)و در مانیتور های آنالوگ وای فای دار از استاندارد IEEE 802.11 (پروتکل شبکه های بی سیم محلی (WIFI)) استفاده می‌کند.

محصولات 

آیفون تصویری سیماران در مدل های متفاوت، با حافظه و بدون حافظه، پشتیبانی از دوربین مداربسته، قابلیت ضبط تصاویر و ویدیو، اتصال به درب پارکینگ، ارتباط داخلی و غیره تولید می‌شود. پنل های این برند در چند دسته دکمه شاسی، لمسی، RFID و کدینگ تقسیم می‌شوند.

در حال حاضر مانیتور های 43FL و 72TKM و پنل های فرداد شاسی و فرداد لمسی سیماران، پرفروش ترین مدل های آیفون تصویری این برند محسوب می‌شوند. مانیتور 43FL، اقتصادی ترین محصول سیماران است و دارای حداقل امکانات می‌باشد.

مزایا

  • تنوع بالای محصولات
  • قطعات با کیفیت
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • ارتباط داخلی امن و سِری

دو عدد پنل سیماران و دو عدد مانیتور سیماران که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. | برقیجات

تکنما

شرکت تک نما در اواخر دهه هشتاد با هدف تولید درب باز کن های صوتی و تصویری تاسیس شد. بعد از گذشت ۵ سال از زمان تاسیس، اولین محصول تولیدی این شرکت به بازار عرضه گردید و در مدت زمان کوتاهی به علت کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه، با استقبال بی نظیری رو به رو شد. به صورت کلی شرکت تکنما ماموریت خود را اینگونه معرفی می‌کند : (( تلاش ما این است که محصولی ارائه دهیم تا تجربه مشتری هایمان را نسبت به محصولات ساخت ایران در حوزه تکنولوژی های کسب و کار ارتقا بخشیم.))

محصولات

این شرکت همواره در تلاش است تا بهره گیری از بهترین قطعات، بالاترین کیفیت را تولید کند. در حال حاضر، محصولات تکنما در حوزه آیفون های تصویری شامل انواع مانیتور با ابعاد و اشکال مختلف، پنل های کدینگ و غیر کدینگ، پنل های لمسی و غیر لمسی و کارتخوان و غیره می‌شود. مانیتور D43 و پنل های ساده شاسی و کارتی تکنما، جز پرفروش ترین محصولات این برند محسوب می‌شوند.

مزایا

اولین نکته مثبتی که درباره آیفون های تصویری تک نما وجود دارد، ۷ رشته بودن سیم آن ها است، این مسئله کمک می‌کند تا برای ساختمان ها با تعداد واحد بالا از سیم کمتری استفاده شود. قطعات با کیفیت، خدمات پس از فروش و مقرون به صرفه بودن از جمله مزایای آیفون تصویری تک نما محسوب می‌شوند.

دو عدد پنل تک نما و دو عدد مانیتور تک نما که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. | برقیجات

الکتروپیک

برای اولین بار تولید درب بازکن های الکتروپیک در دهه ۶۰ رقم خورد. در ابتدای کار، به علت اینکه آیفون های صوتی در بازار ایران کم پیدا می‌شد، این شرکت تصمیم گرفت که تولیدات خود را در زمینه درب باز های صوتی شروع کند. در نهایت با گذشت مدت زمانی، شرکت الکتروپیک در زمینه تولیدات آیفون های تصویری نیز ورود کرد و امروزه به یکی از پرچمداران این حوزه تبدیل شده است. تمامی محصولات این شرکت منطبق بر استانداردهای بین المللی OHSAS 18001:2007 برای مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، ISO 14001:2015 برای مدیریت محیط زیست و ISO 9001:2015 برای مدیریت کیفیت می‌باشند.

محصولات

شرکت الکتروپیک تولیدکننده بالغ بر ۱۴ مدل مانیتور در ابعاد مختلف ۳.۵ تا ۱۰ اینچ با دکمه های لمسی یا شاسی و انواع مختلف پنل وای فای، سخنگو، کارتی، دکمه شاسی و لمسی می‌باشد.

به علت اینکه الکتروپیک دارای تنوع محصول بسیاری می‌باشد، آیفون های تصویری این برند دارای رنج قیمتی متفاوتی هستند. مانیتور ۱۲۸۶ یکی از ساده ترین مانیتور های الکتروپیک بوده و همچنین پرفروش ترین مانیتور این برند می‌باشد. در بیشتر موارد، از میان پنل های الکتروپیک، مدل شاسی ساده محبوبیت بیشتری دارد.

مزایا

  • تعویض راحت تر قطعات نسب به سایر برند ها
  • گارانتی قوی
  • تنوع بالا
  • برد های قوی

دو عدد پنل تصویری الکتروپیک و دو عدد مانیتور تصویری الکتروپیک که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. | برقیجات

تابا

شرکت تابا الکترونیک در سال ۱۳۶۲ با هدف تولید انواع دستگاه های آمپلی فایر تاسیس شد. این شرکت، تولیدات درب بازکن های صوتی و تصویری را جز اهداف بلند مدت خود قرار داد و به تدریج وارد حوزه تولید آیفون‌های تصویری و صوتی شد. تابا همواره با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و تحقیق و توسعه مستمر، محصولات خود را به‌روزرسانی می‌کند و ویژگی‌های جدیدی مانند صفحه نمایش رنگی، قابلیت ضبط تصاویر، ارتباط داخلی و امکانات پیشرفته دیگر را به محصولات خود می‌افزاید.

CE ،ISO 10004:2010 و ACS از جمله استاندارد هایی هستند که برند تابا توانسته است آن ها را کسب کند.

  • محصولات

شرکت تابا نیز مانند دیگر برند های رقیب سعی کرده است تا با تکنولوژی هم قدم باشد، مانیتور های تابا با ابعاد و قابلیت های متنوع و پنل های این برند در انواع مختلف تولید می‌شوند. شرکت تابا در اقدامی جالب دست به تولید Wifi box زده است که با اتصال به آیفون تصویری، تصاویر آن را بر روی تلفن همراه منتقل می‌کند و به افراد اجازه پاسخگویی و باز کردن درب از راه دور را می‌دهد.

مانیتور تابا مدل TVD-5-43 به علت اینکه دارای قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی می‌باشد، از فروش خوبی برخوردار است و جز محبوب های این برند می‌باشد.

مزایا

  • رنج قیمتی گسترده
  • کیفیت تصویر HD

دو عدد پنل تابا و دو عدد آیفون تابا که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. | برقیجات

بهترین برند های آیفون تصویری خارجی

در بازار ایران، استفاده از برند های درب باز کن خارجی آنچنان محبوبیت ندارد و اکثر مردم برند های ایرانی را به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت قابل قبول، به مدل های خارجی ترجیح می‌دهند. در ادامه به چند مورد از بهترین مارک های خارجی آیفون تصویری اشاره می‌شود.

کوماکس

در سال ۱۹۶۸ شرکت Commax در کره تاسیس شد. هدف شرکت کوماکس از همان ابتدای کار تولید محصولات امنیتی و ارتباطی بود. کوماکس مدتی بعد از روی کار آمدن سعی کرد که بازاریابی خود را در مناطق مختلف جهان گسترش دهد و در این امر نیز موفق شد، به طوری که Commax امروزه به ۱۳۰ کشور صادرات دارد.

محصولات

این شرکت در حال حاضر در رده یکی از بهترین تولیدکنندگان در زمینه آیفون های صوتی و تصویری قرار گرفته است. علاوه بر آیفون های تصویری، دوربین مداربسته، قفل برقی و ملزومات مربوط به نصب درب بازکن ها از دیگر محصولات کوماکس محسوب می‌شوند.

مزایا

  • پشتیبانی از دو سیستم PAI/NTSC ( سازگاری با استاندار های جهانی)
  • نصب راحت
  • کیفیت تصویر و صدای خوب

دو عدد پنل کوماکس و دو عدد مانیتور کوماکس که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. | برقیجات

رینگ

از تاریخ ایجاد برند رینگ مدت زمان زیادی نمی‌گذرد، Ring در سال ۲۰۱۲ روی کار آمد. از آنجایی که این برند در مقایسه با سایر برند های تولیدکننده درب بازکن دیرتر تاسیس شد، بنابراین اولین محصولات رینگ با تکنولوژی هایی مانند وای فای همگام بودند و در مقایسه با سایر برند چیزی کم نداشتند.

محصولات

در حال حاضر این شرکت پنل های خود را در دو مدل با سیم و باطری دار به بازار عرضه می‌کند، نکته جالب درباره محصولات Ring این است که این برند مانیتور تصویری تولید نمی‌کند و تمامی تصاویر پنل بر روی گوشی افراد نشان داده می‌شود.

مزایا

  • اتصال راحت به تلفن همراه
  • کاهش هزینه ( نداشتن مانیتور)
  • نصب راحت

یک فرد که در حال فشردن زنگ آیفون تصویری از برند رینگ می‌باشد.

یوفی

در زمینه آیفون‌های تصویری، Eufy با ارائه محصولاتی کیفیت بالا شناخته شده است. این آیفون‌ها از ویژگی‌هایی همچون کیفیت تصویر 1080p HD، ضبط حرکتی، ارتباط دوطرفه صوتی، و قابلیت اتصال به شبکه وای فای برخوردارند. آیفون های تصویری Eufy فقط دارای پنل هستند، برای پاسخگویی به پنل و مشاهده چهره افراد باید به واسطه تلفن همراه این کار را انجام داد.

محصولات

پنل های یوفی در دو مدل سیم دار و باطری خور تولید می‌شوند. پنل های این برند عمدتا با رزولوشن 2K تولید می‌شوند که برای یک سیستم آیفون تصویری گزینه بسیار مناسبی هستند.

مزایا

  • نصب راحت
  • هوش مصنوعی
  • کیفیت بالای تصاویر
  • دسترسی از راه دور

فردی در حال مشاهده تصویر پنل یوفی بر روی تلفن همراه خود است.

آکووکس

زادگاه این برند متعلق به کشور چین می‌باشد و اطلاعاتی از سال تاسیس آن در دسترس نیست. در حال حاضر Akuvox سعی دارد با بهره گیری از هوش مصنوعی، سیستم SIP، اندروید، فضای ابری و سایر تکنولوژی ها به کیفیت و کارایی محصولات خود بیفزاید. پنل های لمسی و مبتنی بر هوش مصنوعی، مانیتور های مختلف با قابلیت های متنوع و غیره از جمله محصولات این برند در زمینه آیفون های تصویری هستند.

محصولات

مانیتور و پنل های تولید شده توسط Akuvox دارای ظاهر بسیار شکیل هستند. اکثر مانیتور های این برند بدون گوشی و لمسی می‌باشند و پنل ها نیز به حالت دکمه شاسی، لمسی، کارتخوان و با قابلیت هایی همچون تشخیص چهره به بازار عرضه می‌شوند.

مزایا

  • تنوع بالا محصولات
  • نصب راحت
  • اتصال از طریق اینترنت

دو عدد پنل آکووکس و دو عدد مانیتور آکووکس که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. | برقیجات

 

مقایسه قیمت برند های پرطرفدار آیفون تصویری

به علت اینکه ویژگی های هر مدل از پنل و مانیتور ها با دیگری متفاوت است، نمی‌توان برای آن ها یک قیمت مشخص بیان کرد. جنس بدنه، قابلیت ها، سخت افزار، آنالوگ یا تحت شبکه بودن آیفون تصویری از جمله عواملی هستند که در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار می‌باشند. معمولا بهای تمام شده آیفون های تصویری خارجی از برند های داخلی گران تر است. در ارتباط با قیمت بهترین برند های آیفون تصویری داخلی هم باید این اشاره را داشت که هر برند با توجه به سیاست و استراتژی که دارد محصولات خود را قیمت گذاری می‌کند.

نتیجه گیری

همانطور که در بالاتر اشاره شد برای افرادی که در جست و جو بهترین مارک آیفون تصویری ایرانی هستند می‌توانند از برند های سیماران، تکنما، الکتروپیک و تابا استفاده کنند. برای علاقه مندان به شناخت بهترین مارک آیفون تصویری خارجی نیز محصولات Ring، Commax، Eufy و Akuvox گزینه مناسبی هستند و تا حدودی در داخل بازار ایران پیدا می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist