چه جکی مناسب درب‌های تک لنگه است؟

دو عدد جک بازویی تک لنگه نصب شده بر روی درب.

در بسیاری از ساختمان ها به علت کوتاه بودن سقف یا کم عرض بودن ورودی پارکینگ، نمی‌توان از جک درب پارکینگ دو بازو استفاده کرد زیرا در اینگونه پارکینگ‌ها، فضا زیاد نیست و صرفا امکان نصب یک لنگه درب وجود دارد. هنگامی که ورودی یک پارکینگ دارای یک لنگه درب باشد در نتیجه برای این حالت باید از جک بازویی تک لنگه استفاده کرد چرا که تعداد بازو‌هایی که بر روی درب‌های پارکینگی نصب می‌شوند با تعداد لنگه های درب ارتباط مستقیم دارند، هر لنگه درب پارکینگی به یک عدد جک بازویی احتیاج دارد.

اکثر جک های بازویی پارکینگی به صورت پکیج های دوتایی بسته بندی می‌شوند که در این حالت فروشنده و مشتری باید تصمیم بگیرند که از میان دو بازو جک کدام یک برای درب مد نظر مناسب می‌باشد زیرا برخی درب ها چپ باز شو و برخی دیگر راست باز شو هستند. به طور خلاصه و کلی باید گفت که در بازار هیچ جک بازویی که مختص تک لنگه باشد وجود ندارد، بلکه جک های بازویی از کارخانه به صورت دو لنگه بسته بندی می‌شوند و سپس در حالت نیاز، تک لنگه به فروش می‌رسند.

راهنمای خرید جک درب پارکینگ تک لنگه

برای خرید جک های بازویی، وزن و عرض درب در اولویت هستند. در مراحل بعدی مواردی همچون میزان تردد اهمیت پیدا می‌کنند، اما در درجه اول باید دو مورد عرض و وزن مورد توجه قرار بگیرند. در نظر داشتن این موارد باعث کارایی بهتر و طول عمر بیشتر جک می‌شود.

وزن درب

در رابطه با وزن درب باید به این نکته اشاره کرد که قدرت جک باید تا حدی باشد که بتواند به راحتی درب را حمل کند. جک‌های پارکینگی با توجه به فناوری و اجزای داخلی خود می‌توانند حداکثر تا یک حدی از وزن را حمل کنند، انواع مدل‌های جک‌های بازویی برای هر لنگه، بین ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم را بسته به قدرت موتور می‌توانند حمل کنند.

عرض درب

برای جک های تک لنگه، اهمیت عرض درب از وزن آن بیشتر است. عرض درب در سرعت باز و بسته شدن و طول عمر جک تاثیر مستقیم دارد. اگر عرض درب نسبت به طول بازو جک بیشتر باشد در دراز مدت می‌تواند به کارایی جک بازویی آسیب وارد کند. طول بازو (کورس) جک های بازویی معمولا برای اکثر مدل ها بین ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی متر است. برای درب های عریض باید از جک بازو بلند استفاده کرد.

میزان تردد

معمولا پارکینگ هایی که درب تک لنگه دارند، آنچنان پر تردد نیستند اما در برخی موارد استثنا هم وجود دارد. با هربار باز و بسته شدن درب، ضروری است تا جک حرکت کند و این مسئله در استهلاک آن موثر می‌باشد. مسئله تردد جک با وزن و عرض آن در ارتباط نیست و عمده تمرکز آن بر روی فناوری جک است. جک های پارکینگی از جنبه فناوری به دو دسته مکانیکی و هیدرولیکی تقسیم می‌شوند، جک های بازویی تک لنگه مکانیکی برای ساختمان های کم تردد و مدل های هیدرولیکی برای پارکینگ های پر تردد مناسب هستند. در صورتی که عرض و وزن درب متناسب با جک باشند اما میزان تردد ساختمان به درستی تعیین نشود، در طولانی مدت به جک آسیب وارد می‌شود.

یک مدل جک بازویی تک لنگه نصب شده در ویلا

بهترین جک پارکینگی تک لنگه

عمدتا وزن هر لنگه درب از ۳۵۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم و عرض هر لنگه هم بین ۲.۵ متر تا ۷ متر است، شرکت های تولیدکننده سعی کرده اند که جک بازویی تک لنگه خود را طوری طراحی و تولید کنند که بتوانند به اکثر نیاز های بازار پاسخ دهند و برای هر لنگه درب با عرض و وزن متفاوت، محصولی برای ارائه دادن داشته باشند. البته لازم به ذکر است که گاه از یک مدل جک می‌توان بر روی دو نوع درب با عرض و وزن متفاوت هم استفاده کرد. به فرض مثال ممکن است یک مدل جک بازویی تک لنگه که تا حداکثر برای ۵۰۰ کیلوگرم وزن و عرض ۳ متر ساخته شده است بتواند پاسخگو یک لنگه درب با وزن کمتر ولی عرض بیشتر هم باشد.

جک درب پارکینگ سیماران فراز 6S تک لنگه

این جک دارای توان ۲۸۰ وات می‌باشد و هر لنگه آن می‌تواند تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم و عرض ۳.۵ متر را حمل کند. شرکت سیماران حرکتی یکنواخت و بی صدا برای فراز 6S در نظر گرفته است که موجب آزار ساکنین نشود. مدار فرمان استفاده شده در این جک مدل Q70-2A می‌باشد که به واسطه آن می‌توان سرعت باز و بسته شدن جک را در دو سرعت تند و کند تنظیم کرد و همچنین قابلیت شناسایی ۱۰۰ عدد ریموت را دارد. بر روی این جک یک خلاص کن قرار دارد تا در صورت قطعی برق بتوان به صورت دستی درب پارکینگ را باز و بسته کرد. جک درب پارکینگ سیماران فراز 6S تک لنگه مناسب درب های سبک و نسبتا کم عرض می‌باشد.

جک فراز 6s سیماران

جک درب پارکینگی تانک شرکت یال

تهیه این جک یک انتخاب هوشمندانه و مناسب برای درب های سنگین و عریض می‌باشد. هریک از بازو های جک تانک از برند یال می‌توانند تا حداکثر ۱۵۰۰ کیلوگرم و عرض ۴ متر را حرکت دهند. همچنین از جنبه ای دیگر جک درب پارکینگی تانک می‌تواند برای هر لنگه تا وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم و عرض ۶ متر هم مناسب باشد. این جک برای درب پارکینگی تک لنگه ویلاها یا سوله ها کارآمد است. بر روی بسته بندی جک یک خلاص کن قرار دارد که در زمان قطعی برق کارآمد می‌باشد، به واسطه مرکز کنترل می‌توان تنظیمات همچون سرعت و زمان باز و بسته شدن درب را تعیین کرد.

جک درب پارکینگی تانک شرکت یال

درب بازکن بازویی سیماران مدل Faraz 4L

این جک برای حداکثر وزن هر لنگه ۲۵۰ کیلوگرم و حداکثر طول هر لنگه ۲.۸ متر کاربردی می‌باشد. توان جک ۲۸۰ وات بوده و از مرکز کنترل Q70-2A بهره برده است. قابلیت هایی همچون تنظیم سرعت، زمان بندی باز و بسته شدن، امکان شناسایی ۱۰۰ ریموت و غیره برای این جک در نظر گرفته شده است. درب بازکن بازویی سیماران مدل Faraz 4L مناسب درب های نسبتا کم عرض و سبک می‌باشد.

فراز ۴ ال سیماران

جک پارکینگی محک MGO 200

درب های تک لنگه که آنچنان سنگین و عریض نیستند، به منظور باز و بسته شدن، محک MGO 200 برای آن ها کافی است. این جک حداکثر وزن هر لنگه ۴۵۰ کیلوگرم و عرض ۱.۸ متر را می‌تواند حرکت دهد البته استفاده از آن‌ها تا وزن هر لنگه ۳۸۰ کیلوگرم و عرض ۲.۵ متر هم موردی ندارد. این جک از آچار خلاص کن بهره است و قابلیت شناسایی ۱۰۰۰ ریموت و باز شدن ۱۱۰ درجه دارد. توان مصرفی هر بازو ۱۷۰ وات و آمپر آن ۰.۸ می‌باشد.

جک محک MGO 200

جک درب اتوماتیک فک هيدروليك مدل 400SBS

برد فک متعلق به کشور ایتالیا می‌باشد. از آنجایی که فناوری این جک هیدرولیک بوده، استفاده از آن بیشتر مناسب محیط های پرتردد است. فک 400SBS مناسب برای هر لنگه درب به وزن ۸۰۰ کیلوگرم و عرض ۷ متر است. شرکت فک بر روی این جک دو عدد ریموت قرار داده است که به واسطه آن ها می‌توان از دور، درب پارکینگ را باز و بسته کرد. از این جک در هر محیط مسکونی، اداری و تجاری می‌توان استفاده کرد چرا که مناسب درب های سنگین، عریض و محیط های پرتردد می‌باشد و محدودیت ندارد.

جک فک هيدروليك مدل 400SBS

نتیجه گیری

اطلاع داشتن از عرض، وزن و میزان تردد پارکینگ در انتخاب جک تک لنگه بسیار مهم است. درب های پارکینگی به صورت کلی در چهار دسته سبک و کم عرض، سبک و عریض، سنگین و کم عرض و سنگین و عریض تقسیم می‌شوند که در نهایت باید با توجه به این جزئیات انتخاب کرد که چه مدل جک پارکینگی تک لنگه، مناسب درب پارکینگ مد نظر است. مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد صرفا یک گزینه برای راهنمایی هستند اما در نهایت این خود افراد هستند که باید تصمیم بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist