معرفی عملکرد کرکره برقی پارکینگ به همراه اجزای آن

عملکرد کرکره برقی به نوعی با اجزای به کار رفته در آن در ارتباط است.

کرکره های برقی به نوعی در اکثر محیط ها، نقش درب و تامین کننده امنیت را بازی می‌کنند. بررسی جز به جز عملکرد کرکره برقی یکی از مواردی می‌باشد که همزمان می‌تواند به نصاب ها و افرادی که قصد تهیه این وسیله را دارند، کمک کند. استفاده از آن ها در پارکینگ ها و بسیاری از مراکز باب شده است. افراد با شناخت اجزای این وسیله برقی، می‌توانند انتخاب بهتری داشته باشند و تا حدودی از قیمت ها مطلع شوند.

عملکرد کرکره برقی

کرکره برقی در دسته درب های اتوماتیک قرار دارد و به واسطه برق عمل می‌کند. ساختار کرکره برقی بدین گونه است که باید قطعات آن را به صورت جداگانه تهیه نمود و سپس این قطعات را بر روی یکدیگر نصب کرد تا بتوان درب های پارکینگ را با آن باز و بسته کرد.

امروزه کرکره های برقی استفاده بسیار بیشتری نسبت به درب های آهنی و چوبی دارند. این کرکره ها در ابعاد مختلف بر روی انواع درب ها و پنجره ها قابل نصب هستند و با استفاده از یک ریموت به صورت اتوماتیک، باز و بسته می شوند. این وسایل عایق صدا و حرارت هستند و مقاومت بسیار زیادی در برابر انواع شرایط آب و هوایی را دارند.

معرفی اجزای کرکره برقی

کرکره اتوماتیک دارای اجزای ریز و درشت بسیاری است، اما برخی از این موارد در عملکرد آن نقش پررنگ تری دارند و به نوعی جز قسمت های اصلی به حساب می‌آیند. به طوری که بروز هرگونه مشکل در هر یک از این بخش ها، موجب اختلال در عملکرد کرکره می‌شود.

اجزای اصلی کرکره برقی در عملکرد آن موثر هستند.

شفت

دارای حالتی استوانه ای شکل است که تیغه ها را در خود نگه می‌دارد. هنگامی که به کرکره، فرمان باز شدن ارسال می شود، شفت به سمت پایین می‌چرخد و تیغه ها را به پایین هدایت می‌کند. در صورت فرمان بسته شدن، با چرخش شفت به سمت بالا، تیغه ها به بالا کشیده می‌شوند. شفت ها بسته به نوع موتور، در قطر های متفاوتی به بازار عرضه می‌گردند.

شفت کرکره برقی

تیغه

تیغه ها قطعات عریض و نسبتا باریکی هستند که با جنس های مختلف آلومینیوم، پلی کربنات و غیره، در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و نمای ظاهری کرکره را تشکیل می‌دهند. همچنین تیغه ها از لحاظ ابعاد نیز با یکدیگر متفاوت هستند. محل نصب، شرایط آب و هوایی و نیاز مشتری تعیین کننده جنس و عرض تیغه است.

انواع مختلفی از تیغه کرکره برقی با طرح های متفاوت

موتور

موتور قلب کرکره است و وظیفه بالا و پایین فرستادن تیغه ها را بر عهده دارد. موتور ها در سه نوع متفاوت توبلار، مرکزی و ساید تولید می‌شوند. از آنجایی که وظیفه حمل وزن تیغه ها بر عهده موتور است، تعداد و جنس تیغه با نوع موتور ارتباطی مستقیم دارد.

نمونه ای از یک موتور توبلار به رنگ زرد

ریل

ریل ها در دو طرف کرکره قرار دارند و وزن تیغه ها را تحمل می‌کنند. ریل ها به منظور اطمینان از حرکت مستقیم و درست تیغه نصب می‌گردند و معمولا جنس آن ها از آهن یا آلومینیوم می باشد. همچنین وجود ریل از سایش و آسیب دیدن تیغه ها می‌کاهد.

ریل کرکره برقی که در عملکرد صحیح و جلوگیری از سایش تیغه ها بسیار موثر است.

رسیور

دستگاه رسیور در ترجمه فارسی یعنی دریافت کننده. این دستگاه با دریافت سیگنال از جانب ریموت، فرمان باز و بسته شدن را به کرکره ارسال می‌کند. برخی از رسیورها به واسطه فرکانس و دسته ای دیگر با اشعه مادون قرمز عمل می‌کنند.

دستگاه رسیور کرکره برقی به رنگ سفید با برند KBA

کرکره های برقی دارای انواع، ویژگی و رنج قیمتی وسیعی می‌باشند و به تامین امنیت محیط های مختلف کمک می‌کنند. با شناخت انواع، ویژگی و اجزای کرکره برقی می‌توان آن ها را متناسب با هر محیطی تهیه نمود. موارد ذکر شده در بالا صرفا مهمترین بخش های یک کرکره برقی بودند. لوازمی همچون برق اظطراری(UPS) نیز در کرکره های برقی لازم است. به واسطه متصل نمودن موتور کرکره به آن، در زمان قطع برق می‌توان همچنان به صورت خودکار کرکره را باز و بسته کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist