راهنمای خرید اینترنتی امن از فروشگاه های آنلاین

با توجه نکات امنیتی درخرید اینترنتی می توان خریدی راحت و به دور از دردسر را تجربه کرد. جعبه های پستی خرید آنلاین بر روی لپتاپ قرار گرفته اند.

با توجه به گسترش خرید اینترنتی، سایت های بسیاری شکل گرفته اند که فعالیت آن ها بر بستر فروش آنلاین متمرکز است. یافتن فروشگاه‌های آنلاینِ مطمئن از جمله مواردی می‌‌باشد که مشتریان همواره در پی آن بوده‌اند. در این مقاله، به شما نکاتی مهم در مورد راهنمای خرید اینترنتی خواهیم داد تا با خیالی آسوده،‌ خرید خود را انجام دهید.

برای اینکه خرید اینترنتی امنی داشته باشید، باید به مطمئن بودن سایت فروشنده توجه بسیاری نمایید. مسلما سایتی که قصد کلاهبرداری از شما داشته باشد، هرگز آن را جار نمی‌زند؛ پس این خود شما هستید که با بررسی برخی نکات جزئی، می‌توانید از اعتبار سایت مطمئن شوید.

دارای ای نماد

بنای ای نماد (enamad) بدین صورت است که مركز توسعه تجارت الكترونیكی، مشخصات مالک، شماره تماس، راه های ارتباطی،‌ سابقه و مجوز‌های رسمی فعالیت هر سایت را بررسی می‌کند و در صورت تایید، لوگو ای نماد را به آن‌ها اعطا می‌کند. این نماد در انتهای هر سایت ( فوتر) قرار می‌گیرد و با کلیک بر روی نماد آن، به صفحه فروشگاه مد نظر در سایت ای نماد منتقل می‌شوید.

این نماد به منزله تایید و مورد اطمینان بودن سایت می‌باشد اما نکته ای که باید بدان توجه کنید این است که صرفا با دیدن نماد اعتماد در انتهای سایت قانع نشوید، بلکه به سایت https://enamad.ir/ بروید و آدرس سایت مورد نظری که قصد خرید از آن دارید را جست و جو کنید تا از مورد تایید بودن آن مطمئن شوید.

یکی از مواردی که می تواند در راهنمای خرید اینترنتی موثر باشد، وجود ای نماد در سایت فروشنده است.
لوگو کارتونی enamad

بررسی درباره ما

این بخش اطلاعات کاملی در رابطه با اهداف، فعالیت، سابقه و تجربیات وب سایت مد نظر ارائه می‌دهد.

بررسی تماس با ما

شامل شماره‌های تماس و آدرس می‌باشد تا در صورت بروز مشکل بتوان راحت تر پیگیری نمود.

بررسی SSL

یک پروتکل امنیتی است که امنیت اطلاعات در حال انتقال بین فرستنده و گیرنده را تضمین می‌کند تا هکر ها نتوانند به آن‌ نفوذ کنند. این اطلاعات می‌توانند شامل شماره حساب، رمز کارت، پسورد و سایر موارد شخصی باشند. سایت هایی که در قسمت سمت چپ آدرس بار خود دارای https:// و یک آیکون قفل هستند؛ یعنی محافظت شده اند و این پروتکل را دارا می‌باشند.

نماد قفل و https که با عنوان SSL شناخته می‌شوند، در بک گراند سبز رنگ قرار دارد.

بررسی سیاست و قوانین سایت

همه وب سایت های فروشگاهی، ضوابط برگشت وجه یا کالا، موارد مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران و شرایط گارانتی محصولات را در این قسمت قرار می‌دهند، قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید که سیاست های سایت مدنظر با نیاز شما همسو باشد، زیرا برخی از سایت‌ ها، کالاهای معیوب را پس نمی‌گیرند یا مهلت تست و گارانتی ندارند.

بررسی امنیت درگاه پرداخت

استفاده از افزونه های ضد فیشینگ (درگاه جعلی) یا اشتباه وارد کردن اطلاعات (درگاهی که حقیقی باشد به بانک متصل است و در صورت دریافت اطلاعات غلط، پرداخت صورت نمی گیرد) توجه به اینکه آدرس درگاه با https:// آغاز شود و علامت قفل در کنار آن باشد، تا حدودی در جهت کسب اطمینان از امنیت درگاه اینترنتی موثر می‌باشد.

دارای صفحه responsive

طراحی صفحات responsive (واکنش گرا) به صورتی است که آن‌ها می‌توانند بر روی چندین پلتفرم متفاوت از جمله تلفن های همراه، سیستم های ویندوز، تلویزیون های هوشمند و غیره به صورت مرتب تنظیم شوند. منظور از مرتب بودن به این مورد اشاره دارد که مطالب و عکس ها در جای درست خود قرار بگیرند و بر روی یکدیگر قرار نگیرند. اینکه صفحه‌ای واکنش گرا باشد؛ نیازمند هزینه و زمان است. مسلما سایتی که هدفی خارج از فروش مطمئن داشته باشد هرگز برای چنین موردی وقت صرف نمی‌کند.

یکی از نکات هنگام خرید اینترنتی، توجه به واکنش گرا بودن صفحه سایت است.
سایت برقیجات یک صفحه responsive است، که در سیستم های الکترونیکی مختلف به نمایش درآمده است.

صفحه چت آنلاین

معمولا یکی از مسائل پر اهمیت برای سایت های فروشگاهی این است که در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات مشتریان خود پاسخ دهند. در همین جهت بسیاری از این سایت ها سعی می کنند که با پرداخت هزینه به شرکت های ارائه دهنده این قبیل خدمات، در صفحه خود از امکانات چت آنلاین استفاده کنند. توجه به این مسئله می‌تواند تا حدودی بیان کند که سایت مد نظر شما مورد اطمینان و برای پاسخگویی سریع به مشتریان خود ارزش قائل است که برای تحقق این هدف حاضر به پرداخت هزینه می‌باشد.

لینک شبکه های اجتماعی

سایت ها غالبا علاقه مند هستند که فروشگاه خود را از راه های مختلف به مشتریان معرفی کنند، یکی از این روش ها لینک کردن شبکه های اجتماعی در وبسایت است. با ورود به شبکه های اجتماعی، مطالعه نمودن کامنت ها و نظرات، بررسی تعداد دنبال کنندگان، می‌توانید درباره اعتبار آن‌ها تحقیق کنید.

نکات امنیتی در خرید از فروشگاه های آنلاین، توجه به لینک دار بودن شبکه های اجتماعی در سایت فروشگاه است.
شبکه های اجتماعی توییتر، تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام، آپارات، یوتیوب، فیسبوک و لینکدین در سایت برقیجات لینک شده اند.

خرید اینترنتی به یکی از حیاتی ترین وسایل ارتباطی و خریداری تبدیل شده است که میلیون ها نفر از افراد با این روش، کالا و خدمات مدنظر خود را خریداری می‌کنند. پس باید هنگام خرید آن‌ها به صورت آنلاین، توجه بسیار زیادی کرد و نکات لازم را رعایت کرد.

فروشگاه اینترنتی برقیجات با گذراندن تمامی استاندارد ها و دریافت گواهینامه های لازم در زمینه فروش کالا به صورت آنلاین، خیال شما را بابت یک خرید امن و مطئن راحت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist