معرفی ۶ مدل از بهترین چای ساز موجود در بازار

یک چای ساز فیلیپس به رنگ طوسی که در کنار دو لیوان چای کمرنگ و دمنوش قرار گرفته است. | مجله برقیجات

اطلاع از اینکه بهترین چای‌ ساز موجود هر برند چه مشخصاتی دارد، در تجربه یک خرید موفق و آگاهانه موثر است. بسیاری ترجیح می‌دهند که چای را در قوری و کتری به شیوه سنتی درست کنند، اما دسته ای دیگر برای صرفه جویی در زمان و سهولت استفاده، به چای‌ ساز برقی علاقه بیشتری نشان می‌دهند. آب در کتری های چای‌ساز برقی، به علت ایزوله بودن بدنه آن ها، در مدت زمان کمتری به نقطه جوش می‌رسد که این ویژگی روند تهیه چای را تسریع می‌بخشد که نهایتاً ویژگی های انواع چای ساز به ما در انتخاب بهتر، کمک می‌کند.

بهترین مدل چای ساز برقی در بازار

در حال حاضر میگل، تولیپس، سیماران، پارس خزر و گوسونیک تولید کننده بهترین دستگاه چای ساز موجود در بازار هستند. برند هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، علاوه بر تولید چای ساز های با کیفیت، همگی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشند. مدت زمان گارانتی هر برند با دیگری بنا به سیاست های شرکت تولیدکننده متفاوت است.

چای ساز میگل مدل GTS 220

اولین موردی که در چای‌ساز مدل GTS 220 میگل به چشم می‌خورد، قوری و کتری تمام شیشه مقاوم به حرارت آن است که به آشپزخانه ظاهری زیبا می‌بخشد. نحوه قرارگیری این چای ساز بر روی یکدیگر و ابعاد آن ۲۴x۲۲.۱x۴۳ سانتی متر می باشد که حجم نسبتا کمی را اشغال می‌کند. ظرفیت قوری ۰.۸ لیتر و ظرفیت کتری ۱.۷ لیتری است که بر روی بدنه کتری نشانگر میزان آب قرار دارد و طبق آن می‌توان میزان حجم آب داخل کتری را مشاهده کرد.

بازه توان مصرفی این چای‌ساز ۱۸۵۰ الی ۲۲۰۰ وات می‌باشد که پس از جوش آمدن آب، دستگاه به صورت خودکار به حالت گرم نگهدارنده می‌رود. در حالت روشن شدن سیستم گرم نگهدارنده، مصرف چای‌ساز GTS 220 میگل به ۲۵۰ الی ۳۳۵ وات کاهش می‌یابد. از جمله ویژگی های ایمنی این چای‌ساز سیستم خاموشی خودکار در صورت تمام شدن آب و خشک شدن محفظه است. در ناحیه پایین کتری دو عدد چراغ آبی و قرمز قرار دارد که حین جوش آمدن آب، چراغ قرمز و در صورت روشن بودن قابلیت گرم نگهدارنده، چراغ آبی روشن می‌شود.

چای ساز میگل مدل gts 220 که در یک بک گراند سفید قرار دارد و روشن است.

چای‌ساز پارس خزر TM-3500SP

نحوه قرارگیری قوری و کتری در این چای‌ساز بر روی پایه و در کنار یکدیگر می‌باشد. وزن چای‌ساز پارس خزر TM-3500SP حدود ۳ کیلوگرم و ابعاد آن ۴۲x۲۴x۳۲ سانتی‌متر است. کتری دارای بدنه استیل و ظرفیت ۱.۹ لیتری می‌باشد و همچنین قوری آن از جنس چینی و تا حجم ۰.۷ لیتری را در خود جای می‌دهد. حداکثر توان مصرفی این چای سا‌ز در حالت جوش آوری ۱۶۸۵ وات بوده که بعد از جوش آمدن آب به صورت خودکار بر روی حالت گرم نگهدارنده می‌رود. چای‌ساز پارس خزر TM-3500SP دارای دو عدد ترموستات می‌باشد که هنگام تمام شدن آب و خشک شدن فضای کتری به صورت خودکار دستگاه را خاموش می‌کنند.

چای ساز پارس خزر مدل ts-3500sp به رنگ سفید که در پس زمینه ای سفید قرار دارد.

چای ساز گوسونیک مدل GST-769

گوسونیک مدل GST-769 یکی از بهترین چای‌ساز های مدل ایستاده است که قوری و کتری آن بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و پنل کنترل دما آن لمسی می‌باشد. جنس قوری و کتری تمام شیشه مقاوم به حرارت است و ظرفیت آن ها به ترتیب ۱ و ۱.۷ لیتر می‌باشد. حداکثر توان مصرفی این چای‌ساز ۲۰۰۰ وات است و از سیستم گرم نگهدارنده پشتیبانی می‌کند.. این چای ساز دارای ترموستات ایمنی(قطع خودکار حین اتمام آب) نیز می‌باشد.

چای ساز گوسونیک با بدنه شیشه ای و رنگ استیل مدل gst-769 که در صفحه ای سفید قرار گرفته است.

چای ساز سیماران مدل STM-۱۶۷

توان مصرفی این چای‌ساز حداکثر ۲۰۰۰ وات بوده و دارای سیستم گرم نگهدارنده است. المنت به کار رفته در چای ساز STM-167سیماران از برند Otter انگلیس و ترموستات آن Strix بوده که هردو آن ها از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. ظرفیت کتری ۱.۷ لیتر با بدنه ای از استیل ضد زنگ بوده که بر روی آن نمایشگر میزان آب تعبیه شده است، همچنین ظرفیت قوری ۱.۵ لیتر و پیرکس می‌باشد.

قوری و کتری در کنار یکدیگر، روی پایه قرار می‌گیرند که دارای پنل تنظیمات لمسی است و به واسطه این پنل می‌توان دمای چای‌ساز را تغییر داد. معمولا چای‌ساز های کمی در بازار وجود دارند که قابلیت تغییر دما داشته باشند. در نهایت باید افزود که هنگام اتمام آب، این چای‌ساز به صورت خودکار خاموش می‌شود.

چای ساز استند دار سیماران مدل stm-167 که قوری و کتری در کنار یکدیگر بر روی پایه قرار دارند.

چای ساز تولیپس مدل TM-A458CC

اکثر چای‌ساز ها دارای ظاهری ساده هستند، اما درمورد چای ساز تولیپس مدل TM-A458CC این موضوع اندکی متفاوت است. این چای‌ساز دارای قوری و کتری چینی می‌باشد که بر روی آن ها نقش هایی از گل طراحی شده است. ظرفیت قوری و کتری به ترتیب ۱ و ۱.۷ لیتر بوده و دارای نشانگر میزان آب هستند. مصرف برق این چای‌ساز ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ وات است و دارای قابلیت تغییر دما می‌باشد.

تغییر دما به واسطه صفحه کنترل لمسی تعبیه شده بر روی پایه انجام می‌گیرد و مقدار درجه آن بر روی صفحه نمایش LCD نشان داده می‌شود. نحوه قرارگیری قوری و کتری بر روی یکدیگر است و وزن خالص آن ها ۳ کیلوگرم می‌باشد. چرخش ۳۶۰ درجه موجب می‌شود تا برداشتن و قرار دادن قوری و کتری در هر جهت کار آسان تری باشد. ابعادی که توسط چای ساز تولیپس مدل TM-A458CC اشغال می‌شود حدود ۲۲x۱۹x۴۲ سانتی متر است.

چای ساز تولیپس مدل TM-A458CC به رنگ سفید که قوری و کتری آن بر روی یکدیگر در یک صفحه سفید قرار گرفته اند.

چای ساز اسنوا مدل STM-GS1650BK

چای ساز اسنوا STM-GS1650BK یک دستگاه نوشیدنی ساز گرم با توان مصرفی ۱۸۰۰ وات ، ظرفیت قوری ۱ لیتر و ظرفیت کتری ۲ لیتر می‌باشد که جنس بدنه هردو آن ها شیشه ای است. ابعاد این چای ساز ۱۶.۵x۲۳x۳۷ سانتی‌متر بوده و وزن آن ۱.۸۵ کیلوگرم است. دسته های این چای ساز به حالت ارگونومی طراحی شده اند و همچنین کتری قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد که این موارد به برداشتن و قرار دادن راحت تر قوری و کتری کمک می‌کند. نشانگر میزان آب، خاموش شدن خودکار، گرم نگهدارنده و LED نشانگر وضعیت، جز ویژگی‌های این چای ساز محسوب می‌شوند.

چای ساز اسنوا مدل STM-GS1650BK با بدنه ای شیشه ای و پایه مشکی رنگ که دسته آن دارای رنگ و طرح چوب است.

نتیجه گیری

برای خرید بهترین چای ساز حتما نیازی نیست که بر روی یک برند خاص تمرکز کرد. شرکت های مختلفی در حال تولید انواع چای ساز با قابلیت و ظرفیت های مختلف هستند، حین تهیه یک چای‌ساز باید قابلیت ها و به ویژه سیستم ایمنی آن را در نظر داشت. مدل ها و برند هایی که در بالا به آن ها اشاره نموده ایم، در مقایسه با سایر کالاهای مشابه در بازار، توانسته اند رضایت مشتری بیشتری را جلب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

Add New Playlist